پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۹-۱۶

آموزش هنرجویان مناطق محروم، محور توافق شرکت صنایع غذایی رضوی و آموزش‌وپرورش 

با هدف تربیت نیروی حرفه‌ای و آشنا به حیطه‌های مختلف صنعت غذا، شرکت صنایع غذایی رضوی و اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند تا علاوه‌بر آموزش هنرجویان هنرستان‌های مناطق محروم در حوزه‌های نان، کیک، شیرینی و شکلات، امکان کارآفرینی برای این افراد فراهم شود.

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی رضوی در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: هدفی که طرفین از اجرای این تفاهم‌نامه دنبال می‌کنند، پشتیبانی از هنرستان‌های مناطق محروم و کمک به تربیت نیروی انسانی از میان هنرجویان مورد نیاز در صنایع نان، کیک، شیرینی و شکلات است.
مجتبی هادیان گفت: بدین ترتیب با کمک آموزش‌های عملی که در شرکت صنایع غذایی رضوی به هنرجویان ارائه می‌شود، افراد حرفه‌ای، متخصص و کارامدی برای کار در رشته‌های مذکور چه به صورت استخدام در شرکت و یا در صورت توانایی برای راه‌اندازی مشاغل آموزش دیده، تربیت خواهند شد.
او ادامه داد: این هنرجویان نه تنها می‌توانند در آینده نزدیک نیاز شرکت به نیروهای ماهر را تامین کنند، بلکه هزینه‌های آموزش‌های طولانی مدت به نیروهای بی‌تجربه جذب شده را کاهش خواهند داد.
مدیرعامل شرکت صنایع غذایی رضوی درباره تعهدات این مجموعه خاطرنشان کرد: همکاری در آموزش هنرجویان هنرستانی، فراهم کردن زمینه بازدید آن‌ها در ارتباط با رشته‌های مورد نیاز شرکت و همکاری با آموزش و پرورش در خصوص برگزاری مسابقات میان هنرجویان در پایان دوره‌های آموزشی، از جمله این موارد به شمار می‌رود.
او ادامه داد: این هنرجویان به مدت 3 سال آموزش‌های عمومی و تئوری رشته مربوطه را در هنرستان و آموزش‌های عملی را در شرکت صنایع غذایی رضوی می‌بینند.
هادیان با اشاره به تعهدات آموزش و پرورش گفت: همکاری برای ایجاد هنرستان‌های همجوار در چهار چوب قوانین و مقررات با رویکرد توسعه و ترویج فرهنگ حرفه‌ای نیروی کار در مدارس و نیز فراهم کردن رشته‌های متناسب با نیاز شرکت با توجه به قوانین و مقررات آموزش و پرورش، بخشی از این تعهدات است.
او ادامه داد: همچنین آموزش و پرورش متعهد شده علاوه‌بر ایجاد شرایط جذب دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند از میان فارغ التحصیلان هنرستان‌های همجوار با شرکت، نسبت به تهیه و توزیع کتب مربوطه اعم از عمومی و تخصصی و نظارت مستمر بر اجرای آموزش‌های تخصصی اقدام کند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی