پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۹-۱۸

اولین همایش تجلیل از واقفان و خیران سازمان موقوفات یزد و کرمان برگزار شد

اولین همایش تجلیل از واقفان و خیران سازمان موقوفات یزد و کرمان با حضور جمعی از مدیران بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی و مسئولان شهرستانی در رفسنجان برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، در این مراسم از 55 نفر واقف و خیری که تمام یا بخشی از اموال و دارایی‌های خود را وقف امام مهربانی‌ها کرده‌اند، تقدیر شد.
مدیرعامل سازمان موقوفات یزد و کرمان در این مراسم گفت: یکی از ویژگی‌های نظام حقوقی و اقتصادی جهان اسلام، موضوع سنت حسنه وقف می‌باشد که در متون دینی و مذهبی ما به آن بسیار اشاره شده است.
حامد حسن‌زاده درباره ثمرات و برکات وقف اظهار کرد: به کمک وقف، فاصله طبقاتی کاهش پیدا می‌کند که نتیجه آن را می‌توان در سه فرایند تعدیل ثروت، توازن اجتماعی و همکاری جامعه مشاهده کرد.
او افزایش اشتغال‌زایی در جامعه را یکی دیگر از کارکردهای سنت حسنه وقف عنوان کرد و افزود: این سازمان بیش از ۳۵۰۰ هکتار اراضی و رقبه را در پهنای جغرافیایی خود در استان‌های اصفهان، یزد و کرمان در اختیار دارد که اشتغال قابل توجهی را به ویژه برای ساکنان این شهرها فراهم کرده است.
مدیرعامل سازمان موقوفات یزد و کرمان خاطرنشان کرد: این اشتغالزایی هم صرفا به واسطه همت و بلند نظری تمام واقفان و خیران بزرگواری محقق شده که یاد و نام نیکویشان بر تار و پود این سازمان نقش بسته است.
در ادامه این مراسم نیز مدیر توسعه وقف و مشارکت‌های اجتماعی بنیاد بهره‌وری موقوفات گفت: تمام تلاش خادمان آستان قدس رضوی این است که با حفاظت و حراست اموال وقف شده در کمال امانت و صداقت و همچنین ایجاد درآمد پایدار، بتوانیم نیات واقفان خیراندیش را مطابق با وقف‌نامه اجرا کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر اصغری، اجرای دقیق نیات واقفان را عاملی برای اعتماد آفرینی و در نهایت توسعه وقف رضوی عنوان کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی