پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۹-۱۸

رواق دارالرحمه، رواقی نام آشنا برای زائران غیر ایرانی حرم مطهر رضوی

رواق دارالرحمه با مساحت 400 متر مربع در سال 1371، در حد فاصل صحن جمهوری و بست شیخ بهایی حرم مطهر رضوی افتتاح شد.

این رواق مرکز حضور زائرین غیر ایرانی ذیل مجموعه مدیریت زائرین غیر ایرانی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی است که همه روزه زائرین بسیاری از کشورهای مختلف دنیا از این رواق بازدید و از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.
 

ارائه خدمات گوناگون به گروه‌های زیارتی خارج کشور 
ارائه خدمات به گروه های زیارتی از کشورهای مختلف به ویژه کشورهای عربی و آذری زبان یکی از فعالیتهایی است که در این رواق صورت می‌گیرد.
در همین راستا سالانه حدود 50 هزار نفر در قالب 800 گروه از کشورهای عراق، بحرین، کویت، عربستان، لبنان، سوریه، امارات، عمان، آذربایجان، ترکیه، روسیه، و.... در  رواق دارالرحمه حرم مطهر رضوی حضور از برنامه‌های ویژه کاروان‌ها استفاده می‌کنند.
اجرای برنامه‌های متنوع استقبال از گروه‌ها، نمایش کلیپ، سخنرانی، مداحی، آداب زیارت، حرم‌شناسی و حرم‌گردی، بازدید از موزه و اهدای هدیه از جمله برنامه‌هایی است که ویژه زائران غیر ایرانی اجرا می‌شود.
 

استقرار روزانه 60 خادم در رواق 
هر روزه خدمه افتخاری مدیریت زائرین غیر ایرانی (برادر و خواهر) در رواق دارالرحمه مستقر بوده و به  ارائه خدمات  می پردازند، روزانه 60 خادم وظیفه راهنمای زائرین به زبان‌های مختلف، پاسخگویی تلفنی، کارهای پشتیبانی، طراحی، تولید و ... را انجام می‌دهند.
 

ارائه خدمات شبانه‌روزی
رواق دارالرحمه به صورت 24 ساعته فعال بوده و به صورت حضوری و تلفنی پاسخگوی زائرین است. تلفن 32002144 و 32003595 پاسخگوی مسائل شرعی زائران غیر ایرانی است و همه روزه اساتید پاسخگو و زباندان جهت ارائه خدمات در میزهای مربوطه مستقر هستند.
 

برگزاری برنامه‌های مناسبتی
همه روزه نماز صبح و قرائت زیارت بعد نماز صبح در رواق برگزار می‌شود.روزهای پنجشنبه نیز مراسم ویژه زائرین افغانستانی پس از اقامه  نماز مغرب و عشا برقرار است.در مناسبت‌های مختلف نیز در این رواق برنامه‌های مناسبتی همچون مراسم شب‌های قدر، برنامه‌های چهارشنبه‌های امام رضایی (مخصوص خواهران عرب زبان) انواع همایش‌ها و نشست‌های بین‌المللی و ... برگزار  می‌شود.
 

برگزاری کلاس‌های آموزشی
یکی دیگر از برنامه های اجرایی در این رواق برگزاری کلاس‌هایی شامل آموزش زبان فارسی به زائران، کلاس‌های اعتقادی جهت خدام و زائران و کلاس‌های  مخصوص خدام بارگاه منور رضوی است.
 

میز خدمت بیمارستان رضوی
جهت رفاه حال زائرین غیر ایرانی و حسب پیگیری‌های صورت گرفته نماینده بیمارستان رضوی درقالب میز خدمت مشاوره های لازم به بیمارانی که به قصد درمان به مشهد مشرف شده‌اند، ارائه می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی