پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۹-۱۸

«شکوه مادری» در ایستگاه چهارم

مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی از برگزاری چهارمین رویداد «شکوه مادری» با افزودن بخش‌‎های ویژه به این ویژه برنامه خبر داد و گفت: این رویداد در دو بخش استانی و ملی برگزار می‌شود و فراخوان ثبت‌نام مادران مشمول این طرح نیز تا 20 آذرماه امسال ادامه خواهد داشت.

فاطمه دژبر در گفتگو با آستان نیوز با اشاره به برگزاری 3 دوره موفق رویداد ملی «شکوه مادری» از سال 99 تاکنون اظهارکرد: این رویداد با هدف تکریم جایگاه مادر و ترویج امر خیر فرزندآوری و افزایش جمعیت توسط مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی کلید خورده و تاکنون برکات بسیار زیادی را نیز به همراه داشته است.
وی با اشاره به جزئیات و روش ثبت‌نام مادران در این طرح ملی عنوان کرد: اصل فراخوان برای نام‌نویسی مادران زیر 40 سال دارای بیش از 3 فرزند است که در کنار نقش مادرانه خود به فعالیت‌های اجتماعی نیز می‌پردازند.

روش ثبت‌نام 
به گفته مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی، مادران با مراجعه به تارنمای banovan.razavi.ir و با نام‌نویسی خود در این محیط، وارد رویداد چهارم شکوه مادری می‌شوند و بعد از ارزیابی‌های لازم توسط کارشناسان این امر، برگزیدگان منتخب و طی مراسمی از آن‌ها تجلیل به عمل می‌آید.
وی همچنین به دو بخش ملی و استانی این رویداد اشاره کرد و گفت: در همین راستا برگزیدگان بخش ملی از سراسر نقاط کشور به همراه همسر و فرزندان خود به مدت 3 روز به مشهد مقدس مشرف شده و در کنار زیارت حرم قدسی حضرت رضا(ع) و اقامت و پذیرایی از آن‌ها، در آیین اختتامیه این رویداد همزمان با میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) حضور خواهند یافت.
دژبرد اضافه کرد: با همکاری دفاتر خدمت رضوی استان‌های سراسر کشور نیز منتخبان استانی این طرح همزمان با روز جمعیت سال 1403 مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

گام اول
وی با اشاره به ادوار مختلف برگزاری رویداد شکوه مادری، بیان کرد: در سال نخست این رویداد 
از مادران زیر ۴۰ سال که دارای سه فرزند و یا بیشتر بودند و فعالیت اجتماعی داشتند ثبت‌نام شد؛ در این رویداد هفت هزار نفر شرکت کردند و از ۱۸ نفر تجلیل به عمل آمد، این هفت هزار نفر همراه خانواده‌های خود به مدت سه روز در مشهد مهمان امام رضا(ع) شدند.

گام دوم
مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی متذکرشد: گام دوم این رویداد نیز در سال ۱۴۰۰ رقم خورد به طوری که مخاطبان این رویداد ملی به ۲۸ هزار نفر رسید؛ از این تعداد ۱۶ نفر برگزیده کشوری شدند و بقیه برگزیده‌ها نیز در استان‌های خود مورد تقدیر قرار گرفتند و مادران دارای 3 فرزند و بیشتر به مشهد و زیارت امام رضا(ع) دعوت شدند.

گام سوم
وی گفت: از سوی دیگر در سال ۱۴۰۱ نیز دو گزینه دیگر به رویداد ملی شکوه مادری اضافه شد؛ این بار فعالان حوزه جمعیت نیز مورد توجه این طرح قرار گرفتند و برای آن‌ها برنامه‌هایی در نظر گرفته شد. 
دژبرد درباره سومین رویداد «شکوه مادری» در سال 1401 افزود: در این رویداد از مادران جوان كمتر از ۴۰سال فعال اجتماعي، فرهنگي و علمي و داراي حداقل 3 فرزند در سطح كشور، ثبت نام و تجليل شد. همچنین از مادران عضو شبكه شكوه مادري كه در فاصله رويداد اول تا سوم صاحب فرزند چهارم و بيشتر شدند تقدیر و هديه ويژه‌ای نیز به مادراني كه فرزندان متولد شده خود را در اين بازه زماني «رضا» يا «معصومه» نامگذاري کردند، اهدا شد.
وی به برگزاری پویش مردمی «شکوه مادری» در سومین مرحله از این برنامه اشاره کرد و گفت: به منظور ترویج فرزندآوری و تربیت فرزند، فعالان این عرصه نیز معرفی و حائز کسب هدایایی شدند؛ مادران موفق در عرصه تربیت فرزند، مادران فرزندان خاص، خیران و واقفان عرصه فرزندآوری، کنشگران فعال فرهنگی اجتماعی مروج فرزندآوری، کادر درمانی متخصص(پزشکان، ماماها و...) حامی فرزندآوری، اقشار دوستدار جمعیت(صاحبخانه ها، فروشندگان پوشاک و لوازم بهداشتی و...)، مسئولان و مدیران حامی جمعیت در دستگاه‌ها و نهادها در زمره این افراد بودند.
مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی با اشاره به اختتامیه شکوه مادری در سال ۱۴۰۱،  تصریح کرد: در این رویداد که درباره فرهنگ‌سازی برای فرزندآوری است از ۴۰ نفر از برگزیدگان تقدیر شد؛ این تعداد شامل ۱۶ نفر از مادران جوان دارای بیش از سه فرزند که فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی داشتند، ۱۶ نفر از مادران شرکت کننده در دو رویداد قبلی شکوه مادری سال‌های گذشته که پارسال نیز صاحب فرزند جدید شدند و ۸ نفر از حامیان و دغدغه‌مندان حوزه جمعیت، بود.
وی افزود: در این دوره بیش از ۴۶ هزار نفر مادر از سراسر کشور در رویداد ملی شکوه مادری شرکت کردند که ۱۵ هزار نفر حائز شرایط بودند و از این میان چهل نفر به عنوان برگزیده ملی انتخاب شدند.

گام چهارم
دژبرد به نقطه متمایز دوره چهارم رویداد شکوه مادری پرداخت و خاطرنشان کرد: بخش تجلیل از هنرمندان و رسانه‌نگاران نیز در قالب بخش هنر و رسانه به رویداد امسال افزوده شده تا تمامی افرادی که در این حوزه دستی بر آتش دارند بتوانند با ارسال کلیپ، مستند، فیلم کوتاه و نماهنگ در این رقابت مادرانه حضور پیدا کنند.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی