پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۹-۲۰

تجلیل از واقفان آستان قدس رضوی در استان‌های غرب کشور

با رویکرد تکریم و بزرگداشت واقفان و نیز توسعه وقف، آئین تجلیل از واقفان رضوی در استان‌های غرب کشور توسط بنیاد بهره‌وری موقوفات برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، در این مراسم که با حضور جمعی از واقفان و مدیران بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی در شهر تبریز برگزار شد، از بالغ بر ۲۰ واقف نیک‌اندیش مربوط به استان‌های غربی کشور که در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بخشی از اموال و دارایی‌های خود را وقف آستان ملکوتی حضرت رضا(ع) کرده‌اند، تقدیر شد.
در این مراسم، مدیر توسعه وقف و مشارکت‌های اجتماعی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی اظهار کرد: با توجه به اهمیت تکریم واقفان، امسال همایش‌های منطقه‌ای برای گرامیداشت این نیک‌اندیشان را برگزار کرده‌ایم که نخستین آن در رفسنجان ویژه واقفان استان‌های یزد و کرمان بوده است.
 حجت الاسلام والمسلمین دکتر اصغری با بیان این‌که تمام شکوه و عظمت حرم مطهر رضوی، مرهون موقوفات عاشقان حضرت رضا(ع) است، گفت: واقفانی هم که امروز از آن‌ها تجلیل شد، مربوط به استان‌های قزوین، همدان، کرمانشاه، کردستان، آذربایحان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل است.
او با اشاره به مدل‌های جدید وقف خاطرنشان کرد: در وقف وکالتی، عموم مردم می‌توانند پول خود را برای ساخت سوئیت یا سایر مستغلات وقف کنند که منطبق بر نیات مورد نظر واقف صورت خواهد گرفت.
مدیر توسعه وقف و مشارکت‌های اجتماعی بنیاد بهره‌وری موقوفات ادامه داد: در وقف مشارکتی نیز افراد با پرداخت پول در ساخت رواق زیرسطحی شیخ بهایی در حرم مطهر رضوی سهیم می‌شوند که پس از بهره‌برداری از این طرح، اطلاعات مربوط به هر یک از وقف‌های صورت گرفته و واقفان آن‌ها در وقف‌نامه جمعی تدوین خواهد شد.
او با اشاره به طراحی سامانه برخط وقف رضوی به نشانی vaghf.razavi.ir تصریح کرد: شرایطی در نظر گرفته شده است تا عاشقان حضرت رضا(ع) در سراسر کشور بتوانند از طریق این سایت در وقف دارایی و مشارکتی سهیم شوند.
اصغری ادامه داد: هموطنان می‌توانند اموال غیرمنقول، سهام و هر آنچه که قابلیت بقاء و مالیت دارد را وقف آستان امام رضا(ع) کنند.
او با اشاره به ایجاد دفاتر مشاوره وقف در صحن‌های حرم مطهر رضوی گفت: با توجه به استقرار کانون‌های خدمات رضوی در استان‌ها، عموم مردم می‌توانند از طریق مراجعه به این کانون‌ها و نیز دفاتر املاک و اراضی، نسبت به وقف دارایی‌های خود اقدام کنند. 

گفتنی است، همایش تجلیل از واقفان رضوی در شهر تبریز دومین برنامه استانی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی به منظور تکریم واقفان بوده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی