پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۹-۲۲

آغاز ویژه برنامه‌های سوگواری ایام فاطمیه در منطقه ویژه اقتصادی سرخس

با فرارسیدن ایام شهادت بزرگ بانوی جهان اسلام حضرت فاطمه زهرا(س)، مراسم عزاداری و سوگواری به همراه ویژه برنامه‌های فرهنگی با حمایت منطقه ویژه اقتصادی سرخس برگزار می‌شود.

معاون منابع انسانی منطقه ویژه اقتصادی سرخس در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: مراسم سوگواری ایام فاطمیه از دوشنبه بیستم آذر تا شام بیست و هشتم به مدت 10 شب، همزمان با نماز مغرب و عشا در مسجد امام رضا علیه‌السلام، با سخنرانی حجت الاسلام بختیاری امام جمعه شهرستان سرخس و مرثیه‌خوانی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام در حال برگزاری است.
محمدرضا برهمند گفت: بخش اصلی مراسم عزاداری سنتی داخل مسجد انجام می‌شود که از عموم مردم بعد از پذیرایی در ایستگاه صلواتی و بازدید از نمایشگاه جانبی که در همجواری مسجد برپا شده، دعوت می‌شود در مراسم عزاداری شرکت کنند.
او از برپایی اجتماع بزرگ فاطمیون شهرستان سرخس به مدت 10 شب در مسجد امام رضا(ع) خبر داد و افزود: برای این مراسم سخنرانان ویژه‌ای درنظر گرفته شده است و از همه هیئت‌ها دعوت می‌شود در این اجتماع شرکت کنند.
معاون منابع انسانی منطقه ویژه اقتصادی سرخس با اشاره به برپایی نمایشگاه بزرگ فاطمیه در این ایام خاطرنشان کرد: این نمایشگاه با مشارکت عموم مردم سرخس، دستگاه مردمی و نیز با حمایت آستان قدس رضوی برگزار شده و شامل غرفه‌های متعددی همچون بسیج محلات، مدارس آموزش و پرورش، حوزه علمیه خواهران و برادران و همچنین هنرهای نمایشی است.
او ادامه داد: علاوه‌براین با حمایت منطقه، حسینه‌ای ویژه نونهالان برپا شده است که با بهره‌گیری از مربیان متخصص مهد قرآن امام رضا علیه‌السلام و خادمان افتخاری به کودکان مسائل دینی، فرهنگی و تربیتی را با زبان کودکانه آموزش می‌دهند.
برهمند افزود: مقابل درب ورودی مسجد امام رضا علیه‌السلام نیز یک ایستگاه صلواتی برای عزاداران فاطمی برپا شده که ترکیبی از حسینیه سیار و موکب‌های عراقی است.
او با اشاره به تمهیدات صورت گرفته برای برگزاری مراسم سنتی «چهارپایه خوانی» تصریح کرد: بدین منظور فضایی برای استفاده عموم عزاداران اختصاص یافته است و آماده ارائه خدمت هستیم.

گفتنی است، منطقه ویژه اقتصادی سرخس در سال ۱۳۷۵ در زمینی به مساحت ۵۲۹۰ هکتار در نقطه صفر مرزی با کشور ترکمنستان و نزدیک شهر سرخس تاسیس شد که همجوار با کشورهای عضو در پیمانهای شانگهای، اورآسیا و کشورهای حوزه CIS است.
این منطقه در کنار اهدافی که در عرصه‌های عمرانی و آبادانی، رشد و توسعه اقتصادی و... دنبال می‌کند، فعالیت‌های فرهنگی را نیز در دستور کار قرار داده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی