پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۹-۲۵

خدمات علمی و فرهنگی آستان قدس در سرخس توسعه می‌یابد

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در بازدید از منطقه ویژه سرخس و زیرساخت‌های فرهنگی این شهرستان گفت: به همت موسسات آستان قدس، تاکنون خدمات خوبی در قالب فرهنگسرای بزرگ امام رضا، کتابخانه، مسجد و... به مردم ارائه شده است و در آینده نزدیک نیز شاهد اجرای خدماتی متنوع‌تر و بروزتری خواهیم بود‌.

دکتر عبدالحمید طالبی اظهار کرد: آستان قدس خود را موکلف می‌داند نسبت به ارائه خدمات در مناطقی که موقوفه حضرت رضا(ع) است، به ویژه سرخس که بزرگ‌ترین موقوفه را به خود اختصاص داده، اقدام کند‌.
او با اشاره به هدفگذاری صورت گرفته برای طراحی و تدوین پیوست علمی و فرهنگی در سرخس با حمایت آستان قدس افزود: با توجه به تاکید تولیت آستان قدس مبنی بر این‌که هیچ کاری نباید بدون پیوست علمی و فرهنگی باشد، آماده هستیم این پیوست را با همکاری مسئولان شهرستان سرخس طراحی و تدوین کنیم.
رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، سرخس را قطب بزرگ فرهنگی، کشاورزی و اقتصادی شرق کشور عنوان کرد و گفت: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ارائه خدمات از سوی آستان قدس در هرجا که موقوفه حضرت رضا(ع) در آن قرار گرفته باشد، در تلاش هستیم خدمات بهتر و بیشتری را به مردم سرخس ارائه کنیم.
او با اشاره به رشد و توسعه جلسات خانگی قرآن کریم به عنوان یکی از توصیه‌های تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: سازمان علمی و فرهنگی آماده انجام هرگونه همکاری در این خصوص است.
طالبی درباره درخواست‌های مطرح شده برای احداث هنرستان امام رضا در سرخس اظهار کرد: چنانچه از سوی آموزش و پرورش مانعی وجود نداشته باشد، بنیاد فرهنگی امام رضا می‌تواند اجرای این طرح را بر عهده بگیرد و بدین وسیله به پرورش نیروی انسانی ماهر نیز کمک کند.
او با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی صورت گرفته در سرخس توسط آستان قدس تصریح کرد: فعالیت‌های قابل توجهی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس انجام شده که در کنار اشتغالزایی صورت گرفته برای جوانان بومی، به سهم خود به اقتصاد کشور کمک کرده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی