پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۹-۲۵

حرم مطهر رضوی در عزای شهادت حضرت زهرا(س) سیاه‌پوش شد 

صحن و سرای رضوی در سوگ شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با نصب حدود 770 مترمربع کتیبه و پارچه مشکی سیاه‌پوش شد.

به گزارش آستان نیوز، در آستانه سالروز شهادت مظلومانه صدیقه کبری(س) بانوی بزرگ اسلام، حرم مطهر حضرت رضا(ع) با انجام فضاآرایی ویژه ایام فاطمیه، حال و هوای ماتم و عزا گرفته است و آماده میزبانی از خیل محبان خاندان عصمت و طهارت(ع) است که برای شرکت در مراسم‌های مذهبی به این بارگاه ملکوتی مشرف می‌شوند.
در این راستا، چهار کتیبه بزرگ مناسبتی بر بلندای ایوان‌های صحن‌های انقلاب اسلامی، آزادی، گوهرشاد و جمهوری اسلامی نصب شده که بر روی آن‌ها نام مبارک دخت رسول اکرم(ص) حضرت فاطمه زهرا(س) نقش بسته است. 
همچنین کتیبه‌های دیواری مناسبتی در صحن‌های مرکزی و پیرامونی اعم از انقلاب، جمهوری تا غدیر و کوثر به چشم می‌خورد که بر رنگ و بوی سوگواری ایام فاطمیه این سرای قدسی افزوده است. 
اهتزاز پرچم‌های مشکی در صحن پیامبر اعظم(ص) و ورودی پارکینگ‌ها و همچنین نصب کتیبه و پارچه مشکی در ارتفاعاتی همچون ساعت صحن آزادی، سقاخانه‌های صحن‌های جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی و نقارخانه و گلدسته صحن انقلاب، سیاهپوشی ایام عزاداری فاطمیه بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) را دوچندان کرده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی