پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:
۱۴۰۲-۰۹-۲۶

مبارزه با جریان انحراف ولایت از مسیر وحی اساس قیام حضرت زهرا(س) بود 

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: مبارزه با جریان انحراف ولایت و حکومت جامعه اسلامی از مسیر وحی اساس و پایه قیام حضرت زهرا(س) بود. 

به گزارش آستان نیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در ویژه برنامه روز شهادت دخت نبی مکرم اسلام؛ حضرت فاطمه زهرا(س) که ظهر امروز با حضور خیل عزاداران فاطمی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، به تبیین قیام حضرت زهرا(س) در برابر حکومت نامشروعی که بعد از رحلت رسول خدا(ص) بر جامعه اسلامی حاکم شد پرداخت و بیان کرد: در ماجرای سقیفه بنی‌ساعده جامعه اسلامی تسلیم تزویر شدند. بنابراین قیام و مقابله صدیقه اطهر(س) در برابر یک حکومت مردمی نبود بلکه قیام در برابر یک حکومت تزویری بود. 

قیام حضرت زهرا(س) قیام علیه حکومت تزویر بود
وی تصریح کرد: شرط حکومت مردم سالار رضایتمندی مردم از حکومت است و اگر حاکمان با توسل به زور و یا تزویر به قدرت رسیده باشند هرچند مردم در برابر آنها تسلیم شوند ولی حکومت آنها مشروعیت ندارد. مانند مغولان که بعد از حمله به ایران و قتل و عام و غارت یک حکومت ظالمانه را بر مردم تحمیل کردند و مردم هم مجبور به پذیرش آن شدند. 
امام جمعه مشهد ابراز کرد: اگر در یک حکومتی مردم تسلیم زور شدند برای اینکه منافع و زندگی خود را در مخاطره دیدند  این حکومت، حکومتِ مردمی نیست ولو همه مردم تسلیم شدند و از طرفی هم اگر همه مردم تسلیم تزویر شدند و حاکمان برای رسیدن به قدرت مردم را فریب دادند این هم حکومت هم حکومتِ مردمی و مردم سالار نیست. 
وی افزود: در جریان سقیفه بنی‌ساعده عده‌ای قدرت طلب با تزویر مسیر رهبری جامعه اسلامی را از خط وحی منحرف و این جریان را از مسیر درست آن که امامت ولی خدا بود منحرف کردند و وجود مقدس صدیقه اطهر(س) به عنوان دشمن ستیزی و انحراف ستیزی با این انحراف قیام کردند. 
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه قیام حضرت زهرا(س) قیام در برابر مردم نبود، بیان کرد: قیام این بانوی گرامی، قیام در برابر تزویر و تحریف جریان رهبری جامعه اسلامی از مسیر امامت و ولایت بود. بنابراین قیام حضرت زهرا(س) در واقع قیام علیه انحراف بود. 
وی اظهار داشت: حضرت صدیقه اطهر(س) در قیام خود در واقع یک نظام انقلابی را شروع کردند که تا آن روز در دنیا سابقه نداشت و آن عبارت بود از مقابله با انحراف با بیان حق به وسیله مظلومیت نه شمشیر. چرا که در آن برهه از تاریخ شمشیر کارآمد نبود و اگر قیام با شمشیر انجام می‌شد تاثیری در پیروزی این قیام نداشت. 
 

سقیفه بنی ساعده ریشه همه مصائب دنیای اسلام
آیت‌الله علم‌الهدی افزود: در این شرایط امیرالمومنین(ع) مامور به صبر بودند چرا که اگر شمشیر آن حضرت از قلاف بیرون می‌آمد مساله حکومت جامعه اسلامی می‌شد تز قدرت و بعدها می‌گفتند بعد از رحلت رسول خدا(ص) امیرالمومنین(ع) به خاطر قدرت و زور و بازویی که داشتند در راس حکومت قرار گرفتند. 
وی بیان کرد: بنابراین حضرت زهرا(س) در این شرایط بحرانی و حساس جریان دشمن ستیزی و انحراف ستیزی را با حربه مظلومیت قیام خود را آغاز کردند و قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در کربلا نیز امتداد این قیام بود 
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: تمام مصائب که برای اسلام در طول تاریخ تا به امروز و تا روز فرج و ظهور امام زمان(عج) بر سر مسلمانان می‌آید ریشه در انحراف رهبری از خط وحی در حادثه و تزویر بنی ساعده دارد و اگر حضرت زهرا(س) مبارزه با آن انحراف را آغاز کردند برای این بود که می‌دانستند در آینده انسان‌های بسیاری در مسیر این انحراف کشته می‌شوند. 
گفتنی است؛ آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه این مراسم به مقتل خوانی و ذکر مصیبت شهادت مظلومانه حضرت زهرا(س) پرداخت و زائران حریم ملکوتی رضوی بر مصائب این بانوی شهیده اشک ماتم ریختند و سوگواری کردند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی