پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

همزمان با شام شهادت حضرت زهرا (س)،
۱۴۰۲-۰۹-۲۶

یادواره شهدای مفقودالاثر مدافع حرم در حریم ملکوتی رضوی برگزار شد

همزمان با شام شهادت مظلومانه حضرت زهرا(س) یادواره شهدای مفقودالاثر لشکر فاطمیون مدافع حرم در حریم پاک امام رضا (ع) برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری، امام جمعه موقت تهران 26 آذر ماه همزمان با شام شهادت یگانه دخت نبی(ص) حضرت فاطمه زهرا(س) در مراسم یادواره شهدای مفقودالاثر لشکر فاطمیون مدافع حرم بود که با حضور خانواده این شهدای جاوید الاثر در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: شهدای مدافع حرم درس دفاع از حریم ولایت را در مکتب فاطمی آموخته بودند.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) شهیده راه ولایت هستند، اظهار کرد: این بانوی گرامی با دفاع عاشقانه از حریم ولایت به همه پیروان خود آموخت که در راه دفاع از ولایت باید همه هستی خود را فدا کرد.

خطیب حرم مطهر رضوی به تشریح اصول زندگی حضرت صدیقه طاهره(س) پرداخت و بیان کرد: اولین اصل در زندگی حضرت زهرا(س) رابطه صمیمانه با خداست که زیباترین جلوه این عشق در نماز آن حضرت متجلی بود.

حجت الاسلام حاج علی اکبری دومین اصل زندگی حضرت زهرا (س) را پاکیزگی و طهارت معرفی و گفت: وجود آن حضرت از هر نوع آلودگی ظاهری و باطنی پاک همچنین آراسته به پاکیزگی فکری و عملی بودند به نوعی همه افکار درونی و اعمال آن حضرت پاک و طاهر بود.

وی افزود: یکی دیگر از اصول زندگی صدیقه طاهره (س)، صدق است به گونه ای که از ایشان در روایات به عنوان «صِدّیقه» یاد شده است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ابراز کرد: وقتی به متن زندگی حضرت فاطمه (س) نگاه می‌کنیم، یکی از ویژگی های ایشان وجود پرخیر و برکت‌شان میان مردم است.

حجت الاسلام حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: خداوند همه عالم را از درخشش نور وجود پیامبر اکرم(ص) و حضرت زهرا(س) همه عالم را منور کرده است که در همین راستا خداوند در قرآن کریم خطاب با پیامبر (ص) می فرماید که ما به فاطمه همه خوبی ها را یکجا به تو عطا کردیم.

وی اذعان کرد: خاندان رسالت همان «شجرة طیبه» هستند و در این خاندان وجود نورانی حضرت زهرا(س) نقطه مرکزی و محوری است و همه اهل بیت(ع) ایشان را حجت خدا بر خود می دانستند.

گفتنی است؛ در این مراسم که به منظور پاسداشت مقام شهدای مفقودالاثر مدافع حرم برگزار شده بود از چند تن از خانواده های این شهدای والا مقام و همچنین خانواده شهیدان علیرضا توسلی فرمانده لشکر فاطمیون و علیرضا بخشی جانشین فرمانده لشکر فاطمیون با اهدای هدایای متبرک رضوی تقدیر شد.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی