پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۹-۲۷

توافق برای تعریف پروژه‌های مشترک بین فرودگاه‌های سرخس و پیام

عضو هیات مدیره فرودگاه پیام در بازدید از زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: پیرو نشست‌های متعددی که میان مدیران دو مجموعه برگزار شده، قرار است همکاری فرودگاه‌های پیام و الماس سرخس در حوزه‌های لجستیک و هوانوردی آغاز شود.

عضو هیات مدیره فرودگاه پیام با اشاره به منطقه ویژه اقتصادی سرخس به عنوان قطب لجستیکی شرق کشور اظهار کرد: با توجه به این‌که فعالیت فرودگاه پیام بیشتر در زمینه محصولات IT و ICT است، می‌توان از ظرفیت فرودگاه بین‌المللی الماس سرخس برای صادرات محصولات تولیدکنندگان ایرانی به کشورهای حوزه CIS استفاده کرد.
مصطفی امیدوار گفت: فرودگاه‌های بین‌المللی الماس سرخس و پیام با تکیه بر ظرفیت‌های خود در حوزه کارگو(خدمات ارسال محصول یا بار تجاری از طریق خطوط هواپیمایی) می‌توانند مکمل یکدیگر در صادرات، واردات و ترانزیت محموله‌های ارسالی از چین، روسیه و ایران به اقصی نقاط دنیا باشند که با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان ظرفیت هزاران تن انواع محصولات را در این حوزه برای دو فرودگاه متصور بود.
او ادامه داد: در حوزه هوانوردی نیز مقرر شد پس از ایجاد امکان کارگو در فرودگاه پیام، از فرودگاه سرخس برای ارسال انواع کالا به روسیه و کشورهای آسیای شرقی که به وسیله هواپیماهای مخصوص همچون هواپیماهای غول پیکر صورت می‌گیرد، استفاده شود.
عضو هیات مدیره فرودگاه پیام با اشاره به سرمایه‌گذاری صورت گرفته در منطقه ویژه اقتصادی سرخس خاطرنشان کرد: اقدامات ارزشمندی در منطقه انجام شده، به ویژه این‌که حجم سرمایه‌گذاری های خارجی در چند سال اخیر افزایش چشمگیری یافته است.
او ادامه داد: آغاز همکاری دو مجموعه و بهره‌مندی از ظرفیت حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای سرخس، باعث ایجاد ارتباط فرودگاه پیام با کشورهای حوزه CIS خواهد شد.
امیدوار درباره زیرساخت‌های فرودگاه بین‌المللی الماس سرخس نیز گفت: علی‌رغم این‌که ۲۰ سال از ساخت این فرودگاه می‌گذرد، اما از باند بسیار خوبی به طول ۴ کیلومتر و عرض ۶۰ متر برخوردار است که انواع هواپیماهای پهن پیکر به راحتی در این فرودگاه نشست و برخاست می‌کنند.
او افزود: اگرچه نیاز به توسعه تجهیزات مدرن در فرودگاه سرخس احساس می‌شود، اما ظرفیت قابل توجهی است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر، از آن بهتر استفاده کرد.
گفتنی است، منطقه ویژه اقتصادی سرخس در سال ۱۳۷۵ با رویکرد فعالیت در عرصه‌های عمرانی و آبادانی، رشد و توسعه اقتصادی و... در زمینی به مساحت ۵۲۹۰ هکتار در نقطه صفر مرزی با کشور ترکمنستان و نزدیک شهر سرخس تاسیس شد که همجوار با کشورهای عضو در پیمان‌های شانگهای، اورآسیا و کشورهای حوزه CIS است.
در این سال‌ها زیرساخت‌های متعددی در منطقه ایجاد شده است که می‌توان به مواردی همچون فرودگاه، جاده ترانزیت، انبارها، شهرک صنعتی، نیروگاه ۵۵۰ مگاواتی و... اشاره کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی