پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۹-۲۸

ارائه آخرین دستاوردهای علمی صنعت ساختمان با مشارکت شرکت صنایع، معادن و عمران رضوی 

با رویکرد ترویج فرهنگ استفاده از بلوک هبلکس در ساختمان‌سازی در راستای نیل به توسعه پایدار با محوریت صرفه‌جویی در مصرف انرژی، همایش «ساختمان انرژی کارا» با مشارکت شرکت صنایع معادن و عمران رضوی در هتل ثامن مشهد برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، در برگزاری این همایش سه روزه که حدود ۷۰۰ نفر از جامعه مهندسان عمران خراسان رضوی حضور داشتند، سازمان نظام مهندسی و دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان و اداره کل راه و شهرسازی استان نیز همکاری کردند.
 

بهره‌گیری از توان علمی اساتید برای ارتقا دانش جامعه مهندسان
مدیرعامل شرکت صنایع معادن و عمران رضوی در حاشیه این همایش گفت: مشارکت این شرکت در رویداد ساختمان کارا در راستای اشاعه فرهنگ استفاده از بلوک (AAC) در جداره‌های خارجی ساختمان به منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی، ترویج استفاده از مصالح کارآمد در مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان و ارتقاء سطح کیفی دانش شرکت‌کنندگان بوده است.
دکتر مهدی قربانی درباره محورهای این همایش خاطرنشان کرد: ساختمان و پایداری انرژی، نقش ساختمان‌های انرژی کارا در کاهش مصرف انرژی، بهره‌گیری از روش‌های مدل‌سازی در طراحی ساختمان‌های پایدار محیطی و نیز مصالح و تکنولوژی‌های نوین ساختمانی در بهره‌وری انرژی، از جمله این محورها به شمار می‌رود.
او ادامه داد: در این رویداد همچنین موضوعاتی نظیر روش‌های بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر، چک ‌لیست‌های انرژی در طراحی و نظارت ساختمان، ممیزی انرژی و رتبه‌بندی ساختمان‌‌ها و ویرایش جدید مبحث 19 مقررات ملی ساختمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت صنایع معادن و عمران رضوی با اشاره به برگزاری سه کارگاه جانبی در همایش ساختمان انرژی کارا تصریح کرد: در این رویداد سه روزه، سه کارگاه با عناوین «مسکن صفر انرژی»، «آشنایی با نرم‌افزارهای کاربردی در محاسبات انرژی(گرمایش، سرمایش و نور)» و «آشنایی با مصالح و روش‌های اجرای مصالح نوین» برگزار و از اساتید برجسته کشور به منظور ارائه آخرین دستاوردهای علمی، الزامات قانونی و فنی در حوزه صنعت ساختمان بهره گرفته شد.
 

مصرف ۴۰ درصد انرژی کشور در بخش ساختمان
او با اشاره به فعالیت دو کارخانه تابعه این شرکت در زمینه تولید بلوک هبلکس(AAC) در شهرهای مشهد و بیرجند اظهار کرد: این محصول با برند هبلکس رضوی تولید می‌شود و از سوی مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی به عنوان مصالح مطلوب عایق حرارتی برای کاهش مصرف انرژی در بخش ساختمان مورد تأیید قرار گرفته است.
دکتر قربانی افزود: با توجه به این‌که 40 درصد انرژی کشور در بخش ساختمان مصرف می‌شود، ترویج فرهنگ استفاده از بلوک AAC در بین جامعه مهندسان کشور و بکارگیری آن در صنعت ساختمان، می‌تواند مصرف انرژی در این بخش را تا حد زیادی کاهش داده و باعث کمک به ایجاد توازن مصرف انرژی کشور در فصول سرد و گرم شود.

گفتنی است، صنایع، معادن و عمران رضوی یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات به شمار می‌رود که از ادغام دو شرکت بتن و ماشین قدس رضوی و معادن قدس و نیز موسسه عمران توسعه رضوی تشکیل شده است. این شرکت در حوزه‌های عمرانی، مشاوره‌ای، پیمانکاری، مدیریت طراحی و ساخت ساخت، ساخت مجتمع‌های عام‌المنفعه، تولید مصالح ساختمانی، مدیریت و بهره‌بردای از مجتمع‌های تجاری و اقامتی، مدیریت و بهره‌برداری از معادن و... فعالیت می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی