پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۰-۰۱

دیدار یلدایی تولیت آستان قدس رضوی در جمع معلولان آسایشگاه شهید فیاض بخش

به سنت هر ساله، یلدای امسال نیز تولیت آستان قدس رضوی با حضور در آسایشگاه معلولان شهید فیاض بخش مشهد و بازدید از بخش‌های مختلف این مجموعه، در جمع گرم مددجویان و مددکاران حضور پیدا کرد و ساعتی را به همنشینی و گفت‌وشنود با آنها گذراند.

به گزارش آستان نیوز، حجت‎الاسلام والمسلمین احمد مروی در بلندترین شب سال، مهمان آسایشگاه معلولان فیاض بخش شد و در جریان بازدید از بخش‌های مختلف اطفال، آقایان، بانوان و دانش آموزان و دیدن کارگاه‎های فنی و هنری و تولیدات زنان و مردان کم‌توان ذهنی، جسمی و حرکتی، با مدیران مجموعه درخصوص انواع فعالیت‌ها و خدمات ارائه شده به 500 مددجوی این مرکز و کمبودها و مشکلات موجود به گفت‌وگو پرداختند.

تولیت آستان قدس رضوی در بخشی از این بازدید در جمع مددجویان و مسئولان این آسایشگاه با ابراز خشنودی از حضور در آسایشگاه شهید فیاض بخش گفت: خدا را شاکرم در این شب به‌یادماندنی در جمع مددجویان و مددکاران عزیز حضور پیدا کردم تا ضمن احوال‌پرسی از نزدیک، از عمق جان بابت خدمات شبانه‌روزی مددکاران و مدیریت مجموعه عرض خداقوت و خسته نباشید داشته باشم. حقیقتاً این دیدار را در شب یلدا توفیق می‌دانم.

وی با طلب رحمت و مغفرت برای همه دست اندرکاران تاسیس بنای نیکو و خیر شهید فیاض بخش و خادمان و مددکاران آن، ابراز امیدواری کرد که همگی مهمان سفره رحمت و رأفت امام مهربانی‌ها، حضرت امام رضا(ع) باشند.

حجت ‎الاسلام والمسلمین مروی در ادامه خطاب به مددکاران و مسئولان مرکز ابراز کرد: خدمات و زحمات شما در این دنیا قابل اندازه‌گیری نیست. پاداش‌های دنیوی کم و کوچک هستند. شما به کسانی رسیدگی می‌کنید که از حداقل‌های امکانات رفاهی، مادی و عاطفی بی‌بهره هستند.

وی تصریح کرد: با نشاندن یک لبخند بر لب این عزیزان، خدا را خشنود کرده‌اید. مطابق منابع روایی و سیره معصومین و اولیای بزرگ الهی، بعد از اهتمام به واجبات و اوامر الهی، هیچ عملی مقدس‌تر از نفع رساندن به مردم نیست.

تولیت آستان قدس رضوی، معیار محبوب و عزیز بودن نزد خداوند متعال را نه در تعداد عبادات مستحبی، در خیر رساندن بیشتر به خلق خدا دانست و افزود: برخی از مردم گرفتارند و گره‌هایی در زندگی دارند، باز کردن گره کارشان ثواب و پاداش دارد. ولی شما مددکاران عزیز به قشری خدمت می‌کنید که از کمترین سطح بهره‌مندی‌های زندگی برخوردارند.

وی با اشاره به دشواری‌های خدمت در آسایشگاه‌های معلولان، بیان کرد: از متن آیات و روایات این برداشت می‌شود که هیچ کاری بهتر از خدمت به بندگان خدا نیست و کار شما خدمت به انسان‌هایی است که شایسته خدمت هستند.

حجت ‎الاسلام والمسلمین احمد مروی با بیان اینکه ائمه‌ هدی(ع) به‌دنبال عمل اکثر نبودند، ملاک عمل ایشان عمل احسن بود، ‌تأکید کرد: بهترین‌مصادیق بندگان خوب و محبوب خدا این قشر هستند.‌ هر چند زمینه‌های کار خیر بسیار است، اما شما مددکاران سخت‌ترین کارها را برای خدمت انتخاب کردید که مصداق عمل احسن است. 

وی در پایان برای همه بانیان و خدمه آسایشگاه فیاض بخش، سلامت، قبولی خدمات و خشنودی خداوند تبارک و تعالی آرزو کرد و به 500 مددجو و 350 مددکار این مجموعه بسته‌های هدیه متبرک اهدا شد و علاوه بر این، همگی در شب یلدا، مهمان سفره کرامت رضوی شدند.

گفتنی است؛ در این دیدار یلدایی «علی محمد قادری» معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور تولیت آستان قدس رضوی را همراهی می‌کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی