پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۹-۲۸

خادمیاران رضوی الیگودرز در روضه‌های خانگی عزادار فاطمی شدند

پویش روضه‌های خانگی توسط خادمیاران و یاوران کانون‌های خدمت رضوی الیگودرز همراه با برنامه‌های متنوع در محلات مختلف این شهرستان برگزار شد.

به گزارش‌ آستان نیوز از لرستان، دبیر کانون‌های خدمت رضوی الیگودرز گفت: پویش روضه‌های خانگی به مناسبت ایام فاطمیه و در عزای حضرت فاطمه الزهرا(س) با حضور بیش از ۱۰۰ خادمیار و یاور رضوی برگزار شد.

علی حیدر سرلک با اشاره به این حدیث امام صادق(ع) که فرمودند: «خدا رحمت کند شیعیان ما را که از زیادی گِل ما آفریده شده‌اند و به آب محبت ما خمیر شده‌اند، در غم ما غمگین و در شادی ما شاد ماندند.» افزود: خادمیاران رضوی، با برگزاری مجالس عزای فاطمی در محلات مختلف این شهرستان خود را در غم و اندوه اهل‌البیت(ع) سهیم دانستند و در سوگ مادر سادات و غم فرزندان زهرا(س) بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

وی افزود: خادمیاران کانون‌های تخصصی بانوان و خانواده،‌ کانون ایثار و شهادت، کانون وقف و نذر، تعلیم و تربیت، سلامت، زیارت و کانون‌های محله‌ای ضامن آهو، معین‌الضعفا، شمس.الشموس،... در منازل، مساجد مدارس و تکیه‌ها در سطح شهرستان و روستاها به عزاداری و سوگواری برای دخت نبی اکرم(ص) پرداختند.

حیدر سرلک با اشاره به اهمیت روشنگری فاطمیه احیای ارزش‌های دینی برای کانون‌های خدمت رضوی الیگودرز خاطرنشان کرد: خادمیاران الیگودرز در ایام فاطمیه در مدارس دخترانه این شهرستان، ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س) را در قالب پرده‌خوانی و قصه‌گویی، زندگی‌نامه و شرح وقایع فاطمیه و نقش مادری و همسری این بانوی بزرگ را به تصویر کشیدند.

الیگودرز «شهر نمونه استانی» با ۱۸ خادمیار از دی ماه ۱۳۹۶ به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. هم‌اکنون ۲۰۳ خادمیار رسمی رضوی( 145 نفر زن و 57 نفر مرد)، و ۲۴ یاور رسمی رضوی در قالب ۱۶ کانون تخصصی و عمومی فعالیت دارند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی