پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۰-۰۲

آغاز نخستین طرح سرمایه‌گذاری خرد در منطقه ویژه اقتصادی سرخس

آستان قدس رضوی در کنار سرمایه‌گذاری‌هایی که در این سال‌ها برای حمایت از مردم منطقه محروم سرخس انجام داده، نخستین طرح سرمایه‌گذاری خرد با نام «تامین مالی خرید و فروش سوزن ریل راه آهن» را در منطقه ویژه اقتصادی سرخس کلید زده و قرار است در ادامه سایر طرح‌ها هم معرفی شود تا با جذب سرمایه‌گذاران خرد، علاوه‌بر تکمیل زیرساخت‌های این منطقه در راستای چابک‌سازی فعالیت‌های تجاری و ترانزیت کالا در شرق کشور، به محرومیت‌زدایی و رشد اقتصادی مردم سرخس کمک کند.

به گزارش آستان نیوز، حدود سه دهه از فعالیت آستان قدس رضوی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس می‌گذرد و در این مدت اقدامات متعددی در راستای توسعه خدمت‌رسانی این آستان برای تحقق محرومیت‌زدایی و کمک به رشد اقتصاد ملی صورت گرفته که ثمرات آن نه تنها برای مردم سرخس، بلکه کل کشور مشهود بوده است.
طرح تامین مالی خرید و فروش سوزن ریل راه آهن که در حال حاضر توسط منطقه ویژه اقتصادی سرخس روی سکوی تامین مالی جمعی رضوی قرار داده شده، با جذب سرمایه‌گذاران خرد ضمن توسعه هرچه بیشتر زیرساخت‌های منطقه، زمینه توسعه کسب‌وکارها را فراهم می‌کند.
معاون اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی سرخس درباره این طرح گفت: تامین مالی جمعی رضوی با رویکرد تجمیع سرمایه‌های خرد برای اجرای طرح‌های آتی یا جاری کار خود را از سال گذشته آغاز کرده است تا با فراهم کردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری مطمئن و سودآور، امکان کسب منافع اقتصادی را برای سرمایه‌گذاران خرد مهیا کند.
احسان جلایر با اشاره به طرح خرید و فروش سوزن ریل راه آهن به عنوان فرصت سرمایه‌گذاری جدید ایجاد شده در منطقه ویژه اقتصادی سرخس اظهار کرد: این طرح در حال حاضر روی سکوی تامین مالی جمعی رضوی قرار داده شده و سرمایه‌گذاران می‌توانند از دوم دی ماه در این طرح مشارکت کنند.
او ادامه داد: افراد در قبال خرید سهام طرح مذکور، سود تضمینی ماهانه ۱۸ درصد دریافت می‌کنند.
معاون اقتصادی  منطقه ویژه اقتصادی سرخس درباره نحوه سرمایه‌گذاری و مشارکت در این طرح گفت: بدین منظور افرادِ دارای کد بورسی می‌توانند با ورود به پنل سکو به نشانی http://Cfrazavi.ir، میزان سهام مورد نظر خود را خریداری کنند.
او ادامه داد: خرید این سهام معاف از مالیات بوده است و به خریداران، گواهی مشارکت از سوی فرابورس داده می‌شود.
جلایر با اشاره به اهمیت احداث سوزن ریل در منطقه ویژه اقتصادی سرخس خاطرنشان کرد: سوزل ریل وسیله‌ای مکانیکی است که عمل جابجایی ورود و يا خروج از یک مسیر ریلی به مسیر ديگر را فراهم می‌کند و برای تنظیم سلامت و ایمنی قطارها بکار می‌رود.
او ادامه داد: با توجه به این‌که بیشتر سوانح خطوط راه آهن روی سوزن ریل اتفاق می‌افتد، باید توجه دقیقی نسبت به نگهداری آن صورت گیرد.

گفتنی است، منطقه ویژه اقتصادی سرخس در سال ۱۳۷۵ با رویکرد فعالیت در عرصه‌های عمرانی و آبادانی، رشد و توسعه اقتصادی و... در زمینی به مساحت ۵۲۹۰ هکتار در نقطه صفر مرزی با کشور ترکمنستان و نزدیک شهر سرخس تاسیس شد که همجوار با کشورهای عضو در پیمان‌های شانگهای، اورآسیا و کشورهای حوزه CIS است.
در این سال‌ها با سرمایه‌گذاری آستان قدس رضوی بیش از ۵۰ کیلومتر خط ریلی عریض و نرمال در سایت منطقه طراحی و اجرا شده است که از طریق این خطوط روزانه شاهد تخلیه و بارگیری ۱۵۰ واگن و یا ترانشیپمنت انواع کالا از واگن به واگن و نیز از واگن به کامیون و بالعکس هستیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی