پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۹-۳۰

دور جدید مجمع دبیران و مسئولان کانون‌های فرهنگی خادمیاری رضوی استان قم برگزار شد

جلسه دبیران و مسئولان کانون‌های تخصصی فرهنگی استان قم به همراه مسئولان ستادی در دفتر دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی روز چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۲۹ ساعت ۱۵ برگزار گردید.

به گزارش آستان نیوز از قم در ابتدای جلسه محمدحامد متوسل معاون کانون‌های خدمت رضوی ضمن بیان خیر مقدم و تسلیت شهادت حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها به چارت سازمانی ساختار جدید خادمیاری اشاره کرد و ضمن معرفی رابطین ستادی خادمیاری کانون‌های تخصصی گفت: ساختار کانون‌های فرهنگی، به‌منظور هم‌افزایی کانون‌های مرتبط، شامل کانون قرآن، کانون علمی، کانون شعر و ادب، کانون ایثار و شهادت، کانون نوجوانان و جوانان، کانون خبر و فضای مجازی، کانون کتاب و کتاب‌خوانی کانون محصولات فرهنگی و هنری، کانون تبلیغ دینی، کانون تعلیم و تربیت تشکیل شده است. 

ایشان در خصوص برگزاری جلسات منظم هیئت اندیشه‌ورز تاکید کرد و یادآوری نمود: جلسات مستمر با خادمیاران، انگیزه و نشاط را فراهم می‌آورد و منجر به افزایش عملکرد خواهد شد. 

وی تاییدِ گزارشاتِ به‌موقعِ خادمیاران در مصداق‌های خدمتی(سامانه خادمیاران) توسط مسئولان کانون‌ها را جز ارزیابی عملکرد مسئولان دانست. 

در ادامه هر یک از دبیران کانون‌های فرهنگی دیدگاه‌ها و نظرات خود را در خصوص فعالیت‌های مربوط بیان داشتند و در چند محور مهم به شرح اهمیت دادن به آموزش، کاربردی نمون فعالیت‌ها، ایجاد و افزایش مشوق‌ها، تخصصی شدن نشست‌ها، موضوع‌پردازی برای حل معضلات، به تبادل نظر و گفتگوی تخصصی پرداختند. 

ارائه پاورپوینت آموزشی سامانه خادمیاری توسط فاطمه هندیانی سررابط معاونت خادمیاری در امور فرهنگی، بخش بعدی جلسه بود.

 در ادامه جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدباقر تکیه‌ای مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان قم ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام علیها و آرزوی مستدام بودن عنایت آن بانوی اطهر بر شیعیان و محبانش، به اهم اهداف فعالیت‌های فرهنگی و نقش خادمیاران در فعالیت‌های فرهنگی پرداخت و اظهار داشت: مهم‌ترین محورهای این نشست باید منتج به تبیین و ارائه برنامه‌های یک ساله کانون‌های فرهنگی، برنامه محور بودن کانون‌ها، توانمندسازی، مسئله محور شدن نشست‌های تخصصی، توسعه‌یابی کانون‌ها، مستندسازی فعالیت‌های هر یک از کانون‌ها تهیه طرح‌های مشترک فرهنگی توسط کانون‌ها با همکاری و هم افزایی ظرفیت‌های علمی در استان قم باشد.

ایشان در توسعه فعالیت‌ها، اظهار امیدواری کرد و ابراز داشت: ظرفیت خادمیاری استان قم در سطح ملی مانند همایش «رضای من رضای تو» که توانسته بود با حضور همزمانِ بیش از ۲۴ استان در نیمه شعبان سال ۱۴۰۱ به‌طور شایسته‌ای اجرایی کند، در آینده نیز این توانمندی وجود دارد تا طرح‌های مشابهی را نقش آفرینی کرده و به اجرا در آورد.

شایان ذکر است مسئولین جدید ستادی و کانون‌های فرهنگی استان قم به اعضأ و حاضرينِ در جلسه معرفی شدند. 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی