پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۹-۲۹

چای‌خانه حضرتی در ایام فاطمیه تبریز برپا شد

خادمیاران کانون خدمت رضوی خورشید هشتم تبریز در ایام فاطمیه به مدت سیزده روز در چای‌خانه حضرتی به عزاداران و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام خدمت کردند.

به گزارش آستان نیوز از آذربایجان شرقی، علی اصغر اسلام‌وند دبیر کانون‌های خدمت رضوی خورشید هشتم گفت: چای‌خانه بزرگ حضرت امام رضا(ع) در محل نمایشگاه بزرگ فاطمیه پارک باغشمال تبریز در ایام فاطمیه برپا شد.

وی افزود: این نمایشگاه که به مناسبت ایام عزای حضرت زهرا(س) جهت پذیرایی از بازدیدکنندگان از تاریخ ١۶ الی ٢٨ آذرماه در محل پارک باغشمال تبریز برپا شده بود با استقبال بی نظیر مردم عزیز مواجه شد

وی اضافه کرد: از شروع فعالیت چای‌خانه تعداد بیش از ۵٠ نفر از خادمیاران و یاوران این کانون با تلاش روزانه بیش از ١٠ ساعت از میهمانان حضرت رضا(ع) پذیرایی کردند.

اسلام‌وند گفت: در این چای‌خانه هر روز به صورت مستمر حدود ١٠ ساعت با چای حضرتی، بیسکویت و ویفر، کیک، آش، حلیم، خوراک لوبیا، شله زرد و... از مهمانان حضرت رضا(ع) پذیرایی به عمل آمد و با وجود برودت هوا در این ایام خادمین آن حضرت با عشق و علاقه فراوان با وجود شلوغی فراوان دست از کار نکشیده و تا آخرین ساعات شب از مراجعین پذیرایی می‌کردند.

مسئول کانون خورشید هشتم افزود: هزینه برپایی چای‌خانه بزرگ حضرت رضا(ع) که تهیه و شامل خرید چای اعلا ٢٢ کیلو، شکر ۵٠٠ کیلو، استکان ٢۵ کارتن، گلاب ناب ٣٠ بطری، بیسکویت و ویفر ١۵ کارتن، کلوچه ١٠ کارتن، خرما ١٠ کارتن بزرگ، نان کوماج ۵٠٠ عدد، شله زرد ٣٠٠ ظرف، آش سنتی ۵ دیگ بزرگ، حلیم ٢ دیگ بزرگ، غذای لوبیا ٢ دیگ بزرگ، خوراک عدس ٢ دیگ بزرگ، شیرکاکائو ١٠٠ کیلو، نان روغنی برای ٣٠٠ نفر بود حدود یک میلیارد و دویست میلیون ریال گردید که به همت خادمیاران و خیّرین این کانون تهیه و تامین شده بود.

اسلام‌وند افزود: با عنایت ولی نعمتمان حضرت رضا(ع) در طول ١٣ روز برگزاری این نمایشگاه حضور مسئولین استانی در چای‌خانه حضرت رضا(ع) موجب دلگرمی خادمین این چای‌خانه گردید که از جمله این عزیزان می‌توان به آیت الله آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، دکتر فرهنگی نماینده مجلس شورای اسلامی، دکتر فاتح فرماندار تبریز، سردار عباس قلی‌زاده فرمانده سپاه عاشورا، سردار مسرور فرمانده یگان ویژه آذربایجان شرقی، حسن روزنیک دبیر کانون مرکزی خدمت رضوی کلان‌شهر تبریز و جمعی از اعضای شورای اسلامی این شهر اشاره کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی