پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۰-۰۳

یلدای کریمانه از مدارس امام رضا(ع) تا سفره همسایگان

با گذر از شب یلدا، همچنان فعالیت‌های خیرخواهانه دانش آموزان مدارس امام رضا(ع) به منظور تقسیم نعمات سفره یلدای مدرسه با اقشار کم بضاعت همشهری‌شان ادامه دارد.   

به گزارش آستان نیوز، در کنار همه فعالیت‌های خیرخواهانه صورت گرفته توسط دختران و پسران مدارس امام رضا(ع) در شب یلدا، برخی از حرکت‌های دانش آموزی تدوام پیدا کرده و به صورت‌های مختلف مهربانی و همدلی آنها را با همسایگان گرفتارشان به نمایش می‌گذارد.   
جمعی از دانش آموزان متوسطه دوره اول امام رضا(ع) واحد9 با همراهی والدین خود پس از جمع‌آوری کمک‌های خیرخواهانه، با هماهنگی مدرسه نسبت به تهیه و آماده‌سازی 20 بسته یلدایی حاوی میوه و شیرینی اقدام کردند تا بین خانواده‌های نیازمند منطقه تبادکان توزیع کنند. 

همچنین در اقدام دیگری، دانش آموزان دبیرستان پسرانه امام رضا(ع) واحد11و15 چناران با سهیم شدن در پویش «یلدای مهرگستر» و جمع آوری حدود ۱۵۰ کیلو انواع میوه،۳۰ بسته میوه بسته‌بندی و به نیازمندان این شهرستان اهدا کردند.  

علاوه بر این، دانش آموزان دو کلاس متوسطه دوره دوم امام رضا(ع) واحد7 به سنت هر ساله، به‌جای فضاآرایی کلاس با تدارکات یلدایی، هزینه جمع‌آوری شده از همکلاسی‌ها را صرف امور خداپسندانه کردند. دانش آموزان یازدهم ریاضی دبیرستان واحد7 که سال گذشته به بچه‌های کار البسه گرم اهدا کردند، امسال مبلغ 4 میلیون تومان گردآوری شده را صرف خرید هدایایی نظیر لباس، مداد رنگی، دفتر نقاشی و کتاب داستان کردند و به کودکان بی‎سرپرست مؤسسه خیریه «گلستان علی» اهدا کردند.   
به علاوه، دانش آموزان پایه دهم انسانی این واحد نیز به دلیل همزمان شدن آیین یلدا با شب جمعه و برگزاری مراسم در منازل، تصمیم گرفتند پول جمع آوری شده از دانش آموزان را به جای تزئین کلاس و جشن، به جمعی از دانش آموزان نابینای هم‌سن و سال خودشان در مدرسه‌ای کم برخوردار در حاشیه شهر مشهد اهدا کنند تا با تهیه غذای گرم و یا لوازم التحریر، موجب شادی دل‌شان شوند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی