پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۰-۰۴

مشارکت شرکت کشاورزی رضوی در طرح ملی توسعه زنجیره ارزش پنبه

با رویکرد ارائه آخرین دستاوردهای تحقیقاتی در زمینه صنعت و تجارت پنبه، شرکت کشاورزی رضوی در سومین همایش بین‌المللی دانش، صنعت و تجارت پنبه در شهرستان گرگان حضور یافته است تا با هم‌اندیشی مراکز تحقیقاتی، دستگاه‌های اجرایی و کشاورزان برتر، زنجیره ارزش پنبه را در راستای افزایش تولید داخل بررسی کنند.

مدیرعامل شرکت کشاورزی رضوی در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: در این همایش که توسط موسسه تحقیقات پنبه کشور برگزار شده، دستاوردهای حاصل در زمینه‌هایی همچون فناوری‌های تولید پنبه و گیاهان لیفی، بذر و نهاده‌ها، آینده نگاری با رویکرد تغییر اقلیم و الگوی کاشت و نیز اقتصاد، صنعت و بازرگانی ارائه می‌شود.
محمدباقر قناد طوسی گفت: شرکت کشاورزی رضوی با در اختیار داشتن تولید انحصاری ارقام ورامین و خورشید، بیش از ۴۰ درصد بذر پنبه مورد نیاز کشور را تولید و تامین می‌کند.
او ادامه داد: حضور این شرکت در همایش بین‌المللی دانش، صنعت و تجارت پنبه به عنوان یکی از قطب‌های تولید پنبه کشور، علاوه‌بر این‌که باعث معرفی هرچه بیشتر ویژگی‌های دو رقم مذکور برای کشاورزان و مجموعه‌های دولتی و خصوصی می‌شود، به توسعه کشت پنبه به عنوان محصولی کم‌آب هم کمک خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت کشاورزی رضوی با اشاره به سازگاری ارقام ورامین و خورشید با اقلیم بخش زیادی از کشور خاطرنشان کرد: این بذور سازگاری بسیار خوبی با شرایط آب و هوایی مختلف دارند و در تلاش هستیم با کمک به توسعه و ترویج کشت پنبه در کشور، از خروج ارز از کشور جلوگیری کنیم.
او ادامه داد: در حاشیه این همایش، نمایشگاهی در قالب غرفه‌های مختلف برپا شده که در غرفه شرکت کشاورزی رضوی، علاوه‌بر معرفی مشخصات بذرهای ورامین و خورشید و نیز خدمات فنی و دانشی به واحد‌های خصوصی و دولتی، به دنبال به اشتراک‌گذاری تجربیات و آخرین یافته‌ها در صنعت پنبه هستیم.
قناد طوسی افزود: شرکت کشاورزی رضوی در این سال‌ها در زمینه تولید بذر پنبه و خالص‌سازی آن تجربیات ارزشمندی کسب کرده است و درصدد هستیم بتوانیم از طریق تعامل با مراکز تحقیقاتی، توان علمی خود را افزایش دهیم.

گفتنی است، سومین همایش بین‌المللی دانش، صنعت و تجارت پنبه، سوم و چهارم دی ماه جاری در گرگان در حال برگزاری است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی