پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مدیرعامل انتشارات به‌نشر خبر داد،، 
۱۴۰۲-۱۰-۰۴

رشد 20 درصدی فروش کتاب انتشارات به‌نشر/ تولید ۴۵۵ عنوان کتاب از ابتدای امسال

مدیرعامل انتشارات به‌نشر از چاپ 455 عنوان کتاب در شمارگان یک میلیون و 235 هزار و 700 نسخه کتاب از ابتدای سال جاری خبر داد.

حسین سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار آستان‌نیوز گفت: از این تعداد کتاب،92 عنوان در شمارگان  168 و 500 هزار نسخه چاپ اول است. در این میان، 363 عنوان کتاب از آثار پر مخاطب به‌نشر بودند که در بازار رقابت کتاب مورد توجه قرار گرفته و در راستای تامین نیاز مخاطبان در  یک میلیون و 67 هزار و 200 نسخه تجدید چاپ شده‌اند.  
او ادامه داد: به‌نشر در سال جاری برای مخاطبان کتابخوان خود کتاب‌های متنوعی در موضوع‌های معارف اسلامی، ارزش‌های انقلاب اسلامی و سبک زندگی اسلامی تولید و توزیع کرده‌است. این تلاش نتیجه جالب‌توجهی را رقم زد و آن، رشد 20 درصدی فروش کتاب انتشارات به‌نشر نسبت به مدت مشابه سال قبل است که حاکی از موفقیت افق‌های ترسیم شده این انتشارات و در اثر توجه به ذائقه مخاطب، روی آوردن به قالب‌های جوان پسند از جمله رمان و داستان ، برگزاری برنامه‌های تبلیغی و ترویجی کتاب محور ، حضور فعال در عرصه نشر الکترونیک و دیجیتال، توجه به گونه‌های متنوع کتاب و تولید کتاب‌های صوتی و معرفی تولیدات در رسانه‌ها ‌و پیام رسان‌ها روی داده است. 

کودک و نوجوان مخاطب خاص انتشارات به‌نشر 
مدیرعامل انتشارات به‌نشر ادامه داد: از آن جایی که مخاطب کودک و نوجوان به عنوان سرمایه‌های اصلی هر جامعه، عمده‌ترین کتاب‌های تالیفی کشور را به خود اختصاص می‌دهند انتشارات به‌نشر نیز برای این گروه سنی از ابتدای سال جاری ، 249 عنوان کتاب با شمارگان 807 هزار و 500 نسخه منتشر کرده است.  از این تعداد 62 عنوان کتاب در شمارگان 122 هزار نسخه چاپ اول و 187 عنوان کتاب در شمارگان 685 هزار و 500 نسخه تجدید چاپ است.

آمار امیدوار کننده تولید و فروش
 سعیدی با اشاره به روند رو به رشد تولید و میزان فروش انتشارات به‌نشر در چند سال اخیر افزود: با توجه به شرایط اقتصادی در حوزه چاپ و نشر، از ابتدای سال جاری، انتشارات به‌نشر 2 میلیون و 500 هزار نسخه کتاب و محصول فرهنگی به فروش رسانده که از این تعداد ، هزار و 500 عنوان به فروش کتاب اختصاص دارد که این آمار نشان می‌دهد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 20 درصد در میزان فروش کتاب و محصولات فرهنگی رشد داشته‌ایم. 
سعیدی از روند افزایشی تولید هم سخن گفت و افزود: در سال جاری با برنامه ریزی و نظم و ساماندهی خط تولید، شاهد رشد کیفی و کمی تولیدات نیز هستیم. سعیدی گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان سال 572 عنوان چاپ شود؛ که در صورت تحقق این هدف رکورد تعداد چاپ کتاب در‌ انتشارات به‌نشر از ابتدای تاسیس تاکنون شکسته خواهد شد. وی ابراز امیدواری کرد در سال آینده بتوان به هدف تولید «روزانه 2 کتاب» دست یافت. 

تولید 165 رمان و داستان دینی در انتشارات به‌نشر
سعیدی مزیت‌ انتشارات به‌نشر را نسبت به سایر ناشران فعال حوزه مذهبی کشور برخورداری از زنجیره کامل تولید محتوا، چاپ، نشر، توزیع و مصرف دانست که کمتر مجموعه‌ای دارای این زنجیره است. از سال 1396 انتشارات به‌نشر به لحاظ محتوایی بر موضوعاتی چون معارف اسلامی، ارزش‌های انقلاب اسلامی و سبک زندگی اسلامی متمرکز شده و از یک ناشر عمومی با ۲۶ موضوع آزاد به یک ناشر تخصصی با سه موضوع مطرح‌شده برای مخاطب عام تبدیل شده است.
او ادامه داد: یکی از مهم‌ترین رویکردهای به‌نشر روی آوردن به حوزه‌های جوان‌پسند یعنی رمان و داستان است که البته از سخت‌ترین موضوعات نیز محسوب می‌شود چراکه موضوعات دینی، اخلاقی و اعتقادی باید در قالب داستان بیان شود. با همه این دشواری‌ها تاکنون ۷۸ داستان بلند و رمان برای مخاطب کودک و نوجوان و ۸۷ داستان بلند و رمان را برای مخاطب بزرگسال تولید کرده است.

انتشار 181 هزار نسخه کتاب قرآن و ادعیه
سعیدی با اشاره به تولید کتاب‌های قرآن و ادعیه در به‌نشر افزود: انتشارات به‌نشر با در نظرگرفتن نیاز مخاطب در رده‌های سنی مختلف از نوجوان تا بزرگسال از ابتدای سال جاری 44 عنوان کتاب قرآن و ادعیه را در شمارگان 181 هزار نسخه منتشر کرده است  که 8 نوع مصحف شریف قرآن به صورت منتخب با ویژگی‌ها و مشخصاتی از جمله کتابت اساتیدی همچون حسین یزدی، احمد نیریزی، عثمان طه، مهدوی، ارسنجانی، غلامعلی اصفهانی و ... با ترجمه اساتیدی همچون آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله مشکینی، آیت الله محلاتی، دکتر حداد عادل، استاد مهدی الهی قمشه‌ای، استاد حسین انصاریان و... تولید شده است.
وی تصریح کرد:  هم چنین از ابتدای سال جاری در انتشارات به‌نشر 100 نسخه کتاب با شمارگان بیش از 111 هزار نسخه برای مخاطب بزرگسال منتشر شده است که از این تعداد 19 عنوان کتاب با شمارگان 22 هزار و 500 نسخه چاپ اول است. 
وی یادآور شد: کتاب‌های «یک روز عجیب»، «جشن تولد سارا»، «بلیت‌های شهر بازی»، «سه داستان کوتاه»، «لشکر کلمات» از جدیدترین آثار انتشارات به‌نشر برای حوزه کودک و نوجوان و «لیلی منم»، «حاج حسین آقا ملک،بزر واقف تاریخ معاصر ایران»، «شهد شیرین شفا»، «صادقانه»، «مردی که همه چیز می‌دانست» و...  جدیدترین آثار حوزه بزرگسال هستند و آثار فاخر دیگری در حوزه رمان دینی به زودی به سبد کتب به‌نشر افزوده می‌شوند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی