پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۰-۰۷

انتصابات جدید در بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی

رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی با صدور احکامی جداگانه، «مدیر بازرسی و حسابرسی» و «مدیرکل حراست» این بنیاد را منصوب کرد.

به گزارش آستان نیوز، با حکم دکتر سید مهدی سدیدی، جعفر احمدپور به عنوان مدیر بازرسی و حسابرسی و همچنین عباسعلی خادم به سمت مدیرکل حراست بنیاد بهره‌وری موقوفات منصوب شد.
در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حراست و مدیر بازرسی و حسابرسی بنیاد بهره‌وری موقوفات که با حضور مصطفی فیضی سرپرست امور قائم مقام تولیت، ابوالفضل خودمانی مشاور و مدیرکل بررسی و نظارت راهبردی آستان قدس رضوی و جمعی از معاونان و مدیران بنیاد و مدیران عامل شرکت‌ها و موسسات اقتصادی برگزار شد، فیضی بر لزوم توسعه سیاست‌های یکپارچه، همدلی و نیز اهمیت حسابرسی و بازرسی برای شفافیت و نظارت بر فعالیت واحدهای بازرسی و حسابرسی تاکید کرد.
در این مراسم همچنین از خدمات سید حسین علوی مدیرکل سابق حراست و همچنین رضا سرابیار مدیر سابق بازرسی و حسابرسی بنیاد بهره‌وری موقوفات تقدیر شد.
 

تاکید بر تقویت روحیه همدلانه و نظارت مستمر بر فرآیندهای مالی
دکتر سدیدی در حکم انتصاب مدیر بازرسی و حسابرسی، مهم‌ترین ماموریت این حوزه را برنامه‌ریزی منسجم، اهتمام و تلاش بایسته برای بازرسی مستمر دوره‌ای و یا موردی از شرکت‌ها و مؤسسات تابعه، نظارت بر اجرای فرآیندهای مالی و عملیاتی و انطباق آن‌ها با قوانین و مقررات مرتبط و دستورالعمل‌های تدوین شده داخلی و مصوبات عنوان کرد.
رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات در این حکم همچنین اهتمام جدی به «بررسی و ارزیابی سیستم کنترل داخلی و گزارش کفایت کنترل شرکت‌ها و مؤسسات تابعه در حفاظت از دارایی‌ها با هدف پیشگیری از تضییع، سوء استفاده و تقلب» و «هدایت، کنترل و نظارت بر حسن اجرای عملکرد واحدهای بازرسی و حسابرسی شرکت‌ها و مؤسسات تابعه توأم با ایجاد روحیه همدلانه در مجموعه» براساس سیاست‌ها و تکالیف ابلاغی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی، در چارچوب مفاد اساسنامه بنیاد، قانون تجارت و سیاست‌ها و تکالیف بالادستی و هماهنگی کامل راهبردی با مرکز بازرسی و حسابرسی داخلی آستان قدس رضوی را از اهم وظایف این مدیریت برشمرده است.
گفتنی است، احمدپور پیش از این ریاست اداره پیگیری دعاوی دفتر امور حقوقی آستان قدس رضوی و مدیریت بررسی‌های ویژه و حسابرسی دادگاهی در سازمان بازرسی، حسابرسی و خدمات مدیریت آستان قدس رضوی را بر عهده داشته است. او در حال حاضر نیز حسابرسِ دیوان محاسبات کشور، عضو انجمن حسابداران خبره ایران (IFAC)، انجمن حسابرسان داخلی ایران (IAIA) و... است.
همچنین در بخشی از حکم انتصاب عباسعلی خادم مدیرکل حراست بنیاد بهره‌وری موقوفات آمده است: «انتظار است با اتکا به خداوند متعال، همسو با منویّات تولیت معزز، سیاست‌ها و تکالیف ابلاغی آستان قدس رضوی و بنیاد بهره‌وری موقوفات، اقدامات مؤثر جهت حراست و حفاظت از سرمایه انسانی، مادی و معنوی مجموعه صورت پذیرد. همچنین حراست از اسناد و اطلاعات، هدایت، کنترل و نظارت بر حسن اجرای عملکرد واحدهای حراست، ایجاد احساس امنیت و آرامش با اشراف اطلاعاتی و برقراری تعاملات چندوجهی و اعتمادسازی فی‌مابین مدیران و کارشناسان و هماهنگی کامل راهبردی با حراست آستان مورد توقع می‌باشد».
یادآوری می‌شود، خادم عناوینی همچون قائم مقام تعزیرات حکومتی سیستان بلوچستان، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان‌های سمنان، مازندران، گلستان و خراسان بزرگ، استاد دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه‌های غیر دولتی، مشاور معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره و عضو موسس شرکت حمل ونقل سراسری سپهر سیمان شرق و... را در کارنامه خود دارد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی