پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به بهانه برگزاری نشست تخصصی کتابخوانی در بجنورد؛
۱۴۰۲-۱۰-۰۲

نیلایی که غرق در کتاب بود

نشست کانون تخصصی رضوی کتاب و کتابخوانی در خراسان شمالی برگزار شد، نشستی که نیلا دختر بچه بجنوردی حاشیه آن را پررنگ‌تر از اصل نشست کرد.

به گزارش آستان نیوز از خراسان شمالی، سلسله جلسات هفتگی کتاب و کتابخوانی خادمیاران رضوی سالن همایش کتابخانه عمومی دهخدای بجنورد برگزار شد.

در این نشست که ۳۸ نفر حضور داشتند موضوعاتی چون سیری در نهج‌البلاغه، معرفی کتاب یادداشت‌های علم توسط جعفر صیاد یکی از خادمیاران رضوی و محمد اکبرزاده، مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان خراسان شمالی ارائه شد.

این نشست فرهنگی اما، حاشیه‌ای پررنگ داشت. نیلا، دختری که فارغ از صدای بلندگوی داخل سالن غرق در کار خود بود.

در کنار یکی از دیوارهای سالن، دختربچه را دیدم که کتاب در دست داشت. دختری ۴ ساله که با پولیوری آبی رنگ، پاهایش را کف سالن دراز کرده و در حال ورق زدن کتابی بود که روی پاهایش قرار داشت.

نیلا، چنان در نوشته‌ها و تصویرهای کتاب غرق بود که حتی توجهی به کودکی که او را نگاه می‌کرد و من که با گوشی نزدیکش شدم نداشت و عکس گرفتن من را هم ندید.

اولین بار بود که به حال یک کودک غبطه می‌خوردم. کودکی که عاشقانه کتاب در دست دارد و با شور خاصی آن را نگاه می‌کند و ورق می‌زند.

با خودم گفتم اگر حضور در جمع خادمیاران رضوی که مشتاقانه برای مطالعه گرد هم می‌آیند لذت‌بخش است، پس برای این لحظات و دیدن نیلایی که مسحور جهان کتاب و داستان است چه توصیفی بنویسم که زیباتر باشد و باز دوباره به همین جمله رسیدم؛ نیلایی که غرق در کتاب بود.

تهیه و تنظیم: فاطمه یزدانی_ خادمیار رسانه‌ای آستان نیوز از خراسان شمالی

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی