پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۰-۰۳

آیین تودیع و معارفه دبیر کانون‌های خدمت رضوی دشتستان برگزار شد

مدیر کانون‌های خدمت رضوی بوشهر در آیین تودیع و معارفه دبیر کانون‌های خادمیاری شهرستان دشتستان از احداث چای‌خانه حضرت رضا علیه‌السلام در استان خبر داد.

به گزارش آستان نیوز از بوشهر آیین تودیع و معارفه دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان دشتستان با حضور مهران خورده‌بین مقدم، مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان و هیات همراه در دفتر امام جمعه برگزار شد.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر بیان داشت: امروز کانون‌های خدمت رضوی در مراکز شهرستان‌ها در بحث سلامت، ورزش، قرآن، اشتغال و کارآفرینی و مسائل فرهنگی برنامه‌های خاصی را دنبال می‌کنند و در حال انجام خدمت هستند. 

وی افزود: عده‌ای از مردم حاضر هستند در شهر و دیار خود به عشق امام رضا(ع) خدمت کنند تا به این عشق بتوانند گره‌ای از مشکلات مردم را باز کنند و یکی از راه‌های شکرگزاری نعمت‌های خداوند خدمت به محرومان است.

وی با بیان اینکه چند سالی در شهرستان دشتستان توفیق این خدمت‌رسانی بر عهده آقای اسدی بود، گفت: ایشان همچنان به عنوان خادمیار در کنار مجموعه هستند و آقای غلامی که سابقه خدمت صادقانه در کمیته امداد امام خمینی(ره) داشته است اکنون به عنوان دبیر کانون مرکزی خدمت رضوی شهرستان دشتستان مسئولیت گسترش معارف و فرهنگ رضوی را دارد.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی بوشهر از راه‌اندازی و احداث ۳۰ چای‌خانه دائمی حضرت رضا(ع) در استان خبر داد و عنوان نمود: این چای‌خانه‌ها به زودی در شهرستان‌ها راه‌اندازی می‌شود و خادمیاران رضوی در راستای ترویج فرهنگ ناب رضوی به مناسبت‌های مختلف از عموم مردم با چای رضوی پذیرایی خواهند کرد.

خورده‌بین مقدم در ادامه بر تشکیل هیئت اندیشه‌ورز، مجمع خیرین و کانون محله‌ای تاکید نمود.

امام جمعه شهرستان دشتستان نیز در آیین تودیع و معارفه دبیر کانون مرکزی خدمت رضوی شهرستان دشتستان گفت: ما هرچه داریم از ائمه معصومین داریم و تمام زندگی خود را مدیون ائمه می‌دانیم.

حجت‌الاسلام مصلح با قدردانی از همه زحمات انجام شده توسط عباسعلی اسدی دبیر سابق کانون‌های خدمت رضوی دشتستان گفت: در طول تاریخ شیعه مورد لطف و دعای اهل بیت(ع) بوده است، ما بر این باور هستیم که امامان ما حاضر و ناظر اعمال ما هستند و اگر توفیقی داریم به برکت توجه اهل بیت(ع) است و همۀ آن‌ها نور واحد هستند.

وی ادامه داد: خادمیاران از هر قشری افتخار می‌کنند خادم امام رضا(ع) باشند، مردم خوب دشتستان ارادت خاصی به امام رضا(ع) دارند و همه ما خادمین برای اشاعه فرهنگ رضوی نماینده و مبلغ هستیم.

عباسعلی اسدی، دبیر سابق کانون‌های خدمت رضوی دشتستان نیز گفت: توفیقی بود که چند سالی را در کنار سایر خادمیاران به عنوان خادم مردم باشم. 

وی افزود: خدمت کردن برای آستان مقدس ائمه معصومین و به طور خاص امام هشتم ما شیعیان توفیق می‌خواهد که هر کس این توفیق را پیدا کند هم اجر معنوی و هم اجر اخروی را خواهد داشت. 

مصطفی بارگاهی، معاون سیاسی فرمانداری دشتستان نیز در این مراسم با گرامی‌داشت دهه بصیرت و سالگرد حماسه ۹ دی گفت: در خصوص چای‌خانه حضرتی آمادگی لازم را داریم تا مکانی را آماده و در دهه فجر کلنگ‌زنی کنیم. 

در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از عباسعلی اسدی، طی حکمی از سوی مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر، رمضان غلامی به عنوان دبیر مرکزی کانون‌های خدمت رضوی شهرستان دشتستان منصوب شد.

همچنین مصطفی بارگاهی، معاون سیاسی فرمانداری دشتستان خادمیار رضوی شد.

در حکم انتصاب رمضان غلامی بر فعال‌سازی هیئت اندیشه‌ورز، ایجاد ارتباط منظم و هدفمند با امام جمعه شهرستان و شهرهای تابعه، فرماندار و بخش‌داران شهرهای تابعه و خادمیاران، ارتباط با جامعه خیرین، فعالیت‌های مستمر در عرصه خادمیاری، تعامل با مسئولین مرتبط در سطوح مختلف و رعایت جایگاه و شأن خادمیاری تأکید گردیده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی