پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۰-۰۹

نگاهی به آثار به‌نشر در حوزه بانوان / انتشار 97 اثر با موضوع زن، خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی

حوزه مطالعات زنان یکی از زیرشاخه‌های جامعه‌شناسی است. حجاب و مسائل مرتبط با زنان و جوانان، پرورش و تربیت کودک، موضوعات مرتبط با تحلیل تاریخی و اجتماعی مسائل زنان، موضوعات مرتبط با ازدواج و تحکیم خانواده و روانشناسی از مهمترین سرفصل‌هایی هستند که تمامی نهادهای فرهنگی درباره آن مسئولیت دارند. درایران نویسندگان و مترجمان بسیاری در این حوزه فعالیت کرده‌اند که بعضی از آثارشان با توفیق همراه بوده است.

به گزارش آستان نیوز، انتشارات به‌نشر نیز همسو با فعالیت ناشران مذهبی در کشور به این حوزه ورود پیدا کرده است. قفسه کتاب‌های چاپ شده در موضوع زن و خانواده، حجاب و عفاف، سبک زندگی ایرانی اسلامی و روانشناسی با 97 اثر خواندنی است که چاپ‌های متعدد آثار کودک در موضوعات تربیت دینی و حجاب، استقبال خانواده‌ها از کتاب‌هایی با موضوع تحکیم خانواده و روابط همسران نشان می‌دهد.
 

زنان قهرمان
یکی از بهترین شیوه‌ها برای بیان موضوعات مهم، بهره گیری از زبان داستان و روایت و مبتنی بر شخصیت محوری و قهرمانی است تا مخاطب با او همذات پنداری کرده و در کوچه پس کوچه‌های داستان با قهرمان همراه شود و بیاموزد. رمان‌های «اوسنه گوهرشاد»، «مردمان قصه کنند» و «آژان برازنده» کتاب‌هایی هستند که درباره واقعه کشف حجاب در دوره رضا خان نگاشته شده‌اند و قهرمانان کتاب زنانی هستند که تا همیشه تاریخ الگوی زنان مسلمانند.
کتاب‌های «خانم ماه»، «تا ابد با تو می مانم»، «لیلی منم» و «آخرین فرصت» در زمره ادبیات شفاهی و ناداستان‌هایی هستند که روایت چهار زن، همسر و مادر را با زبانی شیرین و مادرانه بیان می‌کنندکه به قلم نویسندگان زن از جمله ساجده تقی‌زاده، مریم عرفانیان و سمیرا اکبری نوشته شده‌اند. زنانی که روایت زندگی آن‌ها در این کتاب‌ها آمده، زنان ایرانی تاریخ ساز هستند که در لابلای کاغذهای کتاب جاودانه شده‌اند.
یکی از مهم‌ترین اتفاقات زندگی دختران مسلمان، رسیدن به سن تکلیف و آغاز باشکوه مسلمانی است. گرچه در این زمینه کم و بیش آثاری نگاشته شده است. اما این بار حنانه دخترکی است که در آستانه سن تکلیف قرار دارد و در کتابی ۱۲ جلدی چالش‌های رسیدن به سن تکلیف را با زبان داستان بیان می‌کند. حنانه با تصویرگری‌های متفاوتش توجه دختران و مربیان و کارشناسان حوزه تربیت کودک را به خودش جلب کرده است. این مجموعه از اولین آثار به نشر است که در تصویرگری آن مادر و دختر در محیط خانه بدون حجاب هستند، اما در فضای بیرون محجبه می‌شوند. تاکنون نقد و نظرات زیادی درباره این کتاب مطرح شده است که برآیند همه آنها نشان دهنده موفقیت این کتاب در موضوع خود است.
 

سبک زندگی ایرانی و اسلامی
به نشر بیش از 53 اثر با موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی و روانشناسی منتشر کرده است. چرا که اعتقاد و باورش بر این بوده است که خانواده مهم‌ترین و اصلی‌ترین عنصر برای ایجاد جامعه سالم است. از این رو کتاب‌های حوزه زناشویی، ازدواج و انتخاب همسر و مدیریت روابط همسران همچون «کلید روابط پایدار در زندگی زناشویی»، «خانه آرام»، «سبک زندگی اسلامی»، «آموزش پیش از ازدواج» از موضوعات مورد توجه انتشارات به‌نشر است. علاوه بر این انتشار بیش از ده کتاب در حوزه تربیت کودک مانند «تربیت کودک سالم»، «کودک آرام» «رشد اجتماعی کودک من» و… از اقدامات به نشر در این موضوع است.
 با برنامه ریزی‌ها و ارشادات تولیت آستان قدس رضوی، انتشارات به‌نشر راهی را آغاز کرده است که نامتناهی است و با تولید و انتشار کتاب‌های مورد نیاز امروز جامعه و از طرفی توزیع گسترده آثار دیگر ناشران همسو در بیش از ۴۰ فروشگاه و نمایندگی به نشر در سراسر کشور، به اندازه افروختن چراغی در مسیر پر پیچ و خم زنان، حجاب و عفاف و خانواده قدم برداشته‌ است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی