پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مدیر موسسه «لبیک یا زهرا» لندن:
۱۴۰۲-۱۰-۰۹

حضرت فاطمه‌ (س) مصداق سوره کوثر است

مدیر موسسه «لبیک یا زهرا(س)» لندن، گفت: برتری حضرت فاطمه‌ (س) بر تمام مخلوقات خداوند را می‌توان از سوره کوثر نتیجه‌گیری کرد.

به گزارش آستان‌نیوز، ام فروه نقوی در آیین اختتامیه اجلاسیه بین‌المللی بانوان پیشرو در تمدن فاطمی که عصر امروز شنبه ۹ دی به همت معاونت امور  بین‌الملل آستان قدس رضوی در محل سالن همایش‌های نمایشگاه‌ آستان قدس رضوی برگزار شد، عنوان کرد: فاطمه(س) از نظر آموزه‌های قرآنی انسان کاملی است و به سبب همین ویژگی می‌تواند سرمشق و الگوی مناسبی برای بانوان عالم  باشد و انسان‌ها برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی از ایشان بیاموزند.
وی ادامه داد: خداوند در سوره کوثر به نعمتی اشاره دارد که هم از لحاظ ماهیت با دیگر نعمات خدا و هم از لحاظ اهمیت تفاوت دارد، از این رو می‌توان برتری حضرت فاطمه‌ سلام الله علیها را بر تمام مخلوقات خداوند از سوره الْکَوْثَرِ نتیجه‌گیری کرد.
نقوی خاطر نشان کرد: خدا را شاکریم بیستمین کنفرانس در راستای مطالبات مقام معظم رهبری و در راستای اجلاسیه بین‌المللی بانوان پیشرو در تمدن فاطمی برگزار شد و توفیق یافتیم در این عرصه از نام مبارک حضرت فاطمه بنت الجواد حکیمه خاتون به عنوان الگوی تمدن سازی فاطمی بهره گیریم.
عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) نیز در ادامه این مراسم گفت: برتری صفات حضرت زهرا(س) به حدی است که پیامبر گرامی(ص) ایشان را مادر (ام ابیها) می‌نامید. 
آیت الله اختری  به حدیثی از رسول مکرم اسلام(ص) در خصوص حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و گفت: حضرت محمد(ص) فرمودند: فاطمه پاره تن من است. هر که او را شاد سازد، مرا شاد ساخته و هر که او را اندوهناک کند، مرا اندوهناک کرده است. فاطمه از همه مردم پیش من عزیزتر است.
وی تصریح کرد: حضرت فاطمه(س) بزرگترین و با عظمت ترین بانوی جهان  و الگوی بشریت است. وظیفه ما حفظ ارزش‌های دینی و فعالیت در این حوزه است و از دانش آموز و دانشجو گرفته تا معلم، استاد، کارمند و کارگر باید در این حوزه فعال باشیم.
آیت‌الله اختری  خاطر نشان کرد: متاسفانه اوضاع جامعه امروز اسف بار شده است ما باید در برابر موج انحرافات و تهاجمات فرهنگی از هویت و دین و خانواده خود دفاع کنیم زیرا در برابر خداوند متعال مسئولیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی