پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در مراسم معرفی کتاب «امسال قبول می‌شویم» مطرح شد،
۱۴۰۲-۱۰-۱۱

کتاب«امسال قبول می‌شویم» اثری ارزنده در حوزه تاریخ معاصر مشهد است

کتاب «امسال قبول می‌شویم» در رواق کتاب حرم مطهر رضوی با حضور جمعی از زائران و نویسنده اثر معرفی، نقد و بررسی شد.

به گزارش آستان‌نیوز، کتاب «امسال قبول می‌شویم» روایتگر بخشی از خاطرات انقلاب و بخشی از خاطرات کشور را که جزء بخش های مظلوم تاریخ انقلاب اسلامی بوده، ترسیم می‌کند.
این اثر به قلم "آزاده فرزام نیا" روایت بخش‌های از زندگی عفت نجیب ضیاء مادر شهیده الهه زینال پور دانش آموز دوازه ساله است که روز 10 ماه سال 1357 در تظاهرات مردم مشهد علیه حکومت شاهنشاهی شهید می‌شود و دختر بزرگترش نیز در این روز جراحت بر می‌دارد.
نجیب ضیاء از زنان مبارز انقلاب در مشهد و پرستار بوده که در بیمارستان امام رضا(ع) مشغول به کار می‌شود و به دلیل حافظه تاریخی خوبی که داشته است روایت های ناب و جالبی ایران معاصر آن زمان، نحوه مبارزات مردم علیه شاه، فقر و گرسنگی، نحوه شهادت دخترش ، روزهای پیروزی انقلاب اسلامی، بیماران و روزهای دفاع مقدس را در خاطرات خود بازگو کند.
این اثر حاصل مصاحبه‌های مرضیه ذاکری است که به قلم آزاده فرزام نیا نوشته شده است و او در نگارش این اثر سعی کرده تخیل را در متن کتاب وارد نکند و به اصل مصاحبه‌ها پایبند باشد.
کتاب «ما امسال قبول می‌شویم» اثری ارزنده و شایسته در خصوص فعالیت‌های انقلابی در مشهد در روزهای 9 و 10 دی ماه سال 1357 است که در ۳۰۰ صفحه به همت نشر راه یار منتشر شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی