پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۰-۱۲

خدمت‌رسانی شبکه خامیاری قم به دهک‌های پایین جامعه

مدیر کانون‌های خدمت رضوی قم گفت: شبکه‌سازی خادمیاری باید در میدان مناطق محروم استان عینیت داشته باشد.

به گزارش آستان نیوز از قم: حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدباقر تکیه‌ای در روز پنجشنبه هفتم دی ماه ۱۴۰۲ در جلسه کانون‌های اجتماعی خدمت رضوی اظهار کرد: به برکت عشق و محبت امام رضا علیه‌السلام است که این جمعیت برای فعالیت در کانون‌های اجتماعی دور هم جمع شده‌اند. 

وی در خصوص «شبکه خدمت رضوی» گفت: این شبکه صرفا شعار نیست و باید معنای واقعی پیدا کند. معنای حقیقی و درست آن وقتی است که همکاری، تعامل، برادری و اقدام مشترک برای خدمت به محبان حضرت رضا(ع) مشهود باشد. 

مدیر کانون‌های خدمت رضوی قم به نامه آستان قدس رضوی در خصوص مشخصات دهک‌های پایین جامعه در استان اشاره کرد و افزود: دریافت این نامه به منظور دستیابی به یک بانک اطلاعاتی از اقشار محروم جامعه از نهاد رسمی می‌باشد و خدمت‌رسانی به این خانواده‌ها مستلزم اقدام مشترک کانون‌ها است. این عملیات با ترسیم نقشه راه و ارتباط مستمر برای یک میدان عینی و واقعی موثر خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌ تکیه‌ای طراحی یک میدان مشترک خدمت در مقیاس خانواده یا محله را مورد تأکید قرار داد و گفت‌: بانک اطلاعاتی از خانواده‌های با دهک‌های پایین که نیاز به کمک دارند، می‌تواند برای خدمت مشترک مبنای خوبی قرار بگیرد. 

وی خواستار فعال‌سازی شعبه‌های کانون‌های خدمت رضوی شد و گفت: با توجه به اینکه دبیران کانون‌ها فعالیت‌های ستادی را طراحی می‌کنند، شعبه‌های کانون‌ها مجری طرح‌های کانون خواهند بود و عملیات را به دست می‌گیرند.

وی اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های حضرت آقا توانمندسازی خانواده‌ها در ایجاد بستر خوداشتغالی و پایدار است، که ضرورت دارد به صورت جمعی نسبت به این موضوع اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

حجت‌الاسلام‌ تکیه‌ای افزود: با توجه به ظرفیت موجود در طرح خوداشتغالی و اختصاص دقیق وام خوداشتغالی، بنا به تخصص‌های لازم باید راهبر شغلی تعیین شود. 

وی بر لزوم ضرورت مشارکت همگانی در طرح «رضای من رضای تو» تأکید کرد و گفت‌: امیدواریم همه کانون‌ها برای اجرای این طرح برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی