پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

تولیت آستان قدس رضوی:
۱۴۰۲-۱۰-۱۳

شهید سلیمانی تربیت یافته مکتب خمینی در پرتو آموزه‌های فاطمی بود

تولیت آستان قدس رضوی شهید سلیمانی را تربیت یافته مکتب امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در پرتو آموزه‌های حضرت فاطمه(س) دانست.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در ابتدای جلسه درس خارج فقه خود که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن گرامیداشت فرارسیدن چهارمین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی، معیار سنجش اعمال از دیدگاه اسلام را اخلاص دانست و با بیان اینکه «اخلاص» از ویژگی‌های برجسته شهید سلیمانی بود؛ اظهار کرد: شهید سلیمانی انسانی شجاع، با شهامت، با رشادت و فرماندهی با ذکاوت بود؛ اما بسیاری از انسان‌ها ممکن است از چنین ویژگی‌هایی برخوردار باشند پس آن عاملی که باعث شد شهید سلیمانی به این درجه اعلا برسد چه بود؟ عامل اصلی این تمایز را باید در «اخلاص حقیقی» شهید سلیمانی جست.
وی با تأکید بر اینکه مقام والای شهید سلیمانی نشأت گرفته از «اخلاص» این فرمانده رشید اسلام است؛ «تواضع» را از دیگر جلوه‌های اخلاقی شهید سلیمانی برشمرد و عنوان کرد: شهید سلیمانی هرگز به دنبال نام و نشان و دیده شدن نبود و تنها به انجام تکلیف توجه داشت، لذا خداوند نیز به او چنین عزتی داد.
تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با قرائت آیه شریفه «إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا؛ همانا آنان که به خدا ایمان آوردند و نیکوکار شدند خدای رحمان آنها را محبوب می‌گرداند.» گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی از مصادیق بارز این آیه شریفه است که خداوند به واسطه ایمان مستحکم و اعمال خیر خالصانه، چنین محبوبیت و عزتی به او عنایت کرد. 
وی گفت: شهید سلیمانی عمل صالح را در این تعریف کرده بود که برای خدا از زندگی، آسایش و جان خود در راه مبارزه با دشمنان خدا بگذرد؛ از این رو اگر بخواهیم یکی از مصادیق حقیقی انسان‌ بااخلاص در دوران معاصر را نام ببریم، بدون مبالغه آن «شهید سلیمانی» است.

 

انقلاب اسلامی از جلوه‌های بارز کوثر است
حجت الاسلام والمسلمین در بخش دیگری از سخنان با تبریک فرارسیدن 20 جمادی الثانی سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، به روایت شریفه «إنّ اللّه َ لَيَغضَبُ لِغَضَبِ فاطمةَ، و يَرضى لِرِضاها، خداوند با خشم فاطمه، به خشم مى‌آيد و با خشنودى او خشنود مى‌شود.» از پيامبر گرامی اسلام(ص) اشاره و اظهار کرد: این روایت شریفه بسیار قابل تأمل بوده و بیانگر عظمت و منزلت بی‌نظیر حضرت صدیقه کبری(س) نزد پروردگار متعال است، مقامی والاتر از این که خشم و خشنودی فردی موجب خشم و خشنودی خداوند شود، برای انسان قابل تصور نیست و این یعنی باطن، ظاهر، نیت و عمل فاطمه زهرا(س) چیزی جز خدا نیست.
وی با اشاره به تقارن مبارک میلاد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: دین و مکتب رسول خدا(ص) را حضرت زهرا(س) و فرزندان ایشان نشر و بقا دادند و پس از قرن‌ها یکی از فرزندان نسل فاطمه(س) امام خمینی(ره) چنین انقلاب با عظمتی را رقم زد و اسلام و تشیع را احیا کرد.
تولیت آستان قدس رضوی انقلاب اسلامی را از برکات حضرت زهرا(س)، این کوثر و چشمه همیشه جوشان دانست و ابراز کرد: تقارن میلاد حضرت صدیقه کبری(س) و فرزندش امام خمینی(ره) که با انقلاب او اسلام تولدی تازه یافت و احیا شد را ارج می‌نهیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی