پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۰-۱۳

دسترسی به 65 هزار حلقه منبع اطلاعاتی در بخش سمعی و بصری کتابخانه مرکزی حرم رضوی

65 هزار حلقه منبع اطلاعاتی نرم‌افزاری و غیرچاپی در موضوعات متنوع در بخش سمعی و بصری کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

جلال قاسمیان مسئول امور سمعی و بصری کتابخانه مرکزی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در خصوص خدمات‌رسانی این بخش در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: 6 هزار نفر از خدمات بخش سمعی و بصری این کتابخانه در 9 ماهه نخست سال جاری بهره‌مند شدند. 
وی ادامه داد: همچنین در این مدت، حدود 35 هزار حلقه منبع سمعی و بصری در این بخش در دسترس اعضای کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی قرار گرفته که از این میزان، نزدیک به 5 هزار حلقه منبع در محل رایانه‌های تالار استفاده شده و بقیه توسط اعضاء به امانت گرفته شده است. 
قاسمیان درباره بیشترین منابع به امانت رفته در بخش سمعی و بصری کتابخانه گفت: از جمله این منابع می‌توان به  نرم‌افزارهای رایانه‌ای شامل ویندوز، درایور پک، زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی همچون پایتون و سی، مهارت‌های هفتگانه(ICDL)، نرم‌افزارهای معماری، اتوکد، فتوشاپ، میکس و مونتاژ، آموزش زبان‌های انگلیسی، عربی و آلمانی، نرم‌افزار مطلب، تندخوانی، نرم‌افزارهای روانشناسی، تعمیرات لوازم خانگی و گوشی همراه، سخنرانی‌های مذهبی و...، اشاره کرد. 
 

دسترسی به منابع متنوع الکترونیکی
مسئول امور سمعی و بصری کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی بیان کرد: بخش سمعی و بصری این کتابخانه در سال 1374، راه‌اندازی شده است و منابع آن به طور عمده شامل علوم رایانه و نرم‌افزارهای مرتبط، علوم قرآنی، منابع کمک آموزشی، منابع تاريخي و هنري، منابع ادبي،‌ فقه و حقوق، مستندهاي علمي و... است.
وی افزود: همچنین مجموعه‌ای نرم‌افزار در موضوعات گوناگون با محوریت گروه سنی کودک و نوجوان اعم از آموزش قرآن و معارف اسلام، زبان انگلیسی، نقاشی، سرگرمی، بازی‌های کودکان، آموزش‌های قبل از دبستان، سرودهای مذهبی، دایره‌المعارف‌های ویژه کودکان و...، در این بخش در اختیار مراجعان قرار دارد.
 

چگونگی خدمات‌رسانی
قاسمیان گفت: تمامی اعضاء کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی با ارائه کارت عضویت خود می‌توانند از خدمات و منابع بخش سمعی و بصری این کتابخانه استفاده کنند. به طور مثال، اعضاء کتابخانه در هر نوبت می‌توانند تا 5 بسته نرم‌افزاری، به مدت دو هفته، امانت بگیرند. 
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخش سمعی و بصری کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی همه روزه بجز روزهای تعطیل رسمی، از ساعت 7:15 تا 13:30 واقع در طبقه منهای یک کتابخانه مرکزی، جنب کتابخانه تخصصی علوم قرآن و حدیث، آماده خدمات‌رسانی به اهل علم و پژوهش است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی