پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۰-۱۳

روزی به افتخار اسوه‌های مهر و مقاومت

امسال تاریخ سیزدهم دی‌ماه با چند مناسبت ارزشمند مقارن شده که ولادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) و نیز شهادت سردار دل‌ها، سپهبد حاج قاسم سلیمانی برجسته‌ترین آنهاست. مدارس دخترانه و پسرانه امام رضا(ع) در قالب‌های مختلف ضمن گرامیداشت یاد و خاطر سردار جبهه مقاومت، از مقام والای مادران تجلیل به عمل آوردند.  

به گزارش آستان نیوز، دبیرستان دخترانه امام رضا(ع) واحد1 به منظور گرامیداشت شهادت سردار سلیمانی، دو حرکت فرهنگی را تدارک دید. در ویژه برنامه‌ای با دعوت از مادر شهید حسین محرابی از شهدای مدافع حرم ضمن بیان سیره این شهید، خاطره حضور حاج قاسم در منزل‌شان را با دانش آموزان مرور کرد.   
علاوه بر این در حرکت دیگری، دختران دانش آموز با پرداخت مبالغی در پویش «نذر نان» به نیت شهید سلیمانی شرکت کردند تا ظهر امروز با هماهنگی نانوایی محل، نان رایگان بین مردم منطقه شهرک شهید رجایی توزیع شود. 
 

هدایایی به نیت سردار 
ابتدایی امام رضا(ع) واحد2 نیز پویش تلاوت یک صفحه از قرآن کریم را به یاد سردار شهید سلیمانی در جمع دانش آموزانش برگزار کرد. در برنامه دیگری به همین مناسبت، کرسی تلاوت پنج شنبه‌های مدرسه به نیت سردار دل‌ها برگزار خواهد شد. همچنین صبح امروز زیارت عاشورا توسط دانش آموزان قرائت و به روح بلند سردار اسلام هدیه شد. 
به مناسبت ولادت خانم حضرت فاطمه(س) نیز جشن میلاد در مدرسه برگزار شد. همچنین، دانش آموزان هر پایه با تهیه کارت پستال و نیز لوحِ گلی دست‌ساز خود، روز مادر را تبریک گفتند. 
 

جشن، مسابقه، پویش و هدیه دادن به‌نام مادر
ابتدایی دخترانه امام رضا(ع) واحد5 نیز شب گذشته، جشن مادران و دختران رضوی با عنوان «مادر؛ جاذبه خوبی‌ها»  را همراه با مولودی‌خوانی، نورافشانی و اجرای سرود دختران دانش آموز برگزار کرد. 
علاوه بر این، اردوی مادرودختری برگزاری مسابقه ورزشی «محبوبیت دختران امروز و مادران آینده»، ساخت کاردستی به نام «مادر، سرچشمه رحمت»، کارت تبریک دست‌ساز روز مادر «برترین مادر و گوهرخلقت»، اجرای پویش «منم مانند سردار، مادرم را دوست دارم» جهت طراحی قاب زیبایی به نام «قابی از بهشت» از دیگر ویژه برنامه‌های فرهنگی و تربیتی این روز در دبستان واحد 5 هستند. 
 

جشن مادرودختری
به یمن میلاد بانوی دو عالم حضرت صدیقه طاهره(س) اعضای تشکل هیئت دانش آموزی دبیرستان امام رضا( ع) واحد6 اردوی درون‌مدرسه‌ای را در بخش‌های مختلف ایستگاه‌ علمی همراه معلمان، برگزاری مسابقات ورزشی با حضور مادران، پخش کلیپ و فیلم در سینما مدرسه و پذیرایی تدارک دید.
 

تمرین مبارزه
همچنین ابتدایی پسرانه امام رضا(ع) واحد8 به مناسب ایام ولادت حضرت زهرا(س) و شهادت سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی و در راستای تربیت حماسی و ایجاد هیجان و شور و نشاط در بین دانش آموزان، برنامه تیراندازی با اسلحه ساچمه‌ای را برگزار کرد. هدف مقابل، پرچم رژیم جعلی صهیونیستی و تصویر ترامپ به عنوان دست اندرکاران در عملیات جنایتکارانه شهادت سردار سلیمانی بود. 
 

تجلیل از مقام مادران
همسو با سایر مدارس، دبیرستان امام رضا(ع) واحد9 به منظور تقدیر از زحمات دلسوزانه و عاشقانه مادر دانش آموز خود، با تهیه تقدیرنامه‌ای مزین به دل‌نوشته‌ای از زبان دانش آموز و هدیه دادن به آنها، از مقام والای مادران تجلیل به عمل آورد:    
«مادر عزیزم؛ زیباترین شعر خدا، تو گلی خوشبو از بهشت خدایی که گلخانه دلم از عطر تو سرشار است. از تبار فاطمه‌ای و گویی وجود تو را با مهر او سرشته‌اند. پس همیشه دعایم کن چرا که دعایت سرمایه فردای من است.»
به علاوه، به‌نمایندگی از اولیای مدرسه به دو تن از آنها شاخه گلی اهدا شد و به همسر دبیران مدرسه نیز با تقدیم شاخه گلی پیام تبریک داده شد. 
در اقدام دیگری به مناسبت پاسداشت یاد و خاطره قهرمانی‌های شهید سلیمانی، خیمه سردار دل‌ها در مدرسه برپا شد تا با جشن و پذیرایی در خدمت دانش آموزان باشد.  
 

همایش مادران صبور؛ دختران بصیر
دبیرستان دخترانه امام رضا(ع) واحد12 همزمان با هفته بصیرت، همایشی را با عنوان «مادران صبور و دختران بصیر» را با حضور 250 دانش آموز برگزار کرد. این ویژه‌برنامه شامگاه ولادت با نقش آفرینی کامل دانش آموزان ترتیب داده شد و شامل بخش‌های متنوعی نظیر اجرای دو نفره مجریان، سخنرانی بصیرتی استاد مشاور صادق مسجدی، مولودی‌خوانی چهار نفره دختران مدیحه‌سرای مدرسه، اجرای گروه سرود و اجرای نمایش طنز دانش آموزان بازیگر گروه تئاتر بود. 
 

جشنی به احترام منزلت مادرانه
به منظور گرامیداشت شأن و منزلت مادران، مراسمی با حضور دانش‌آموزان دبیرستان امام رضا(ع) واحد ۱۵ با سخنرانی حجت الاسلام خسروی پیرامون شهادت حاج قاسم سلیمانی و جایگاه مقام و منزلت مقام مادر همراه با مولودی‌خوانی علیرضا صفرپور مداح اهل بیت(ع) برگزار شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی