پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

رییس نمایندگی جامعه المصطفی در منطقه خراسان مطرح کرد؛
۱۴۰۲-۱۰-۱۳

بیان ساده و قابل فهم؛ از شاخصه های اصلی تفسیر رهبر معظم انقلاب 

رییس نمایندگی جامعه المصطفی منطقه خراسان و دبیر اجلاسیه شرق کشور کنگره بین‌المللی اندیشه های قرآنی مقام معظم رهبری به ویژگی های سبک تفسیر رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: بیان ساده، روان و قابل فهم برای عموم جامعه از ویژگی های منحصر به فرد تفسیر رهبر معظم انقلاب است. 

به گزارش آستان‌نیوز، حجت الاسلام و المسلمین صالح، در  چهارمین اجلاسیه همایش بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه‌ای امروز ۱۳ دی در تالار قدس حرم مطهر رضوی  ابراز کرد: این همایش در جهت معرفی یکی از فرزندان برومند حضرت زهرا، یعنی رهبر معظم انقلاب برگزار شد و در این نشست ۲ روزه مبانی قرآنی اندیشه های سیاسی و اجتماعی رهبر معظم انقلاب بررسی خواهد شد. 
وی مشهد مقدس را خاستگاه اصلی درس تفسیر رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: وجود شاگردان مقام معظم رهبری و حلقه تفسیری ایشان از جمله ویژگی های این منطقه و فرصتی برای توسعه پژوهش ها و دستاوردهای قرآنی است.
حجت الاسلام و المسلمین صالح ابراز کرد:  طی امروز و فردا مقالات در دانشگاه علوم اسلامی رضوی و بنیاد پژوهش های اسلامی رضوی ارائه خواهد شد و فردا ساعت ۸ اختتامیه این همایش با حضور تولیت آستان قدس رضوی و سایر مهمانان از قم و مشهد برگزار می شود.

نگاه اجتماعی و سیاسی؛ ویژگی تفسیر رهبر معظم انقلاب
رییس جامعه المصطفی العالمیه خراسان با اشاره به اینکه برگزاری پنل در این نشست بر تقویت فضای علمی در این نشست می افزاید، ابراز کرد: با توجه به ارسال ۲۰۰۰ مقاله در این همایش، نشست های علمی و اجرایی با حضور فرهیختگان، طلاب، دانشجویان و اساتید برگزار می شود. وظیفه اصحاب قلم اعم از حوزه و دانشگاه و تمام افراد تاثیرگذار این است که با تدبر در قرآن کریم این آموزه‌ها را در بسترهای مختلف جامعه نشر و بسط دهند.
حجت الاسلام صالح با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب شخصیت علمی تراز جهان اسلام هستند، افزود: با توجه به شخصیت علمی و اجرایی رهبر معظم انقلاب،  تفسیر ایشان نیز متفاوت و دارای نگاه اجتماعی و سیاسی بسیار برجسته است. 
نیازهای روز جامعه را باید از قران استخراج کنیم 
حجت الاسلام صالح با بيان اينكه قرآن برای تمام زمان‌ها ارائه شده است و باید نیازهای جامعه امروز را از آن استخراج کرد، عنوان کرد: این همایش ملی در سراسر کشور و در استان های تهران، اصفهان و تبریز برگزار و اجلاسیه شرق کشور به مشهد واگذار شده است که از میان ۲۰۰۰ مقاله، ۲۰۰ مقاله به مشهد اختصاص دارد. 
وی به ویژگی های سبک تفسیر رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: بیان ساده، روان و قابل فهم برای عموم جامعه از ویژگی های منحصر به فرد تفسیر رهبر معظم انقلاب است. تفسیر رهبر انقلاب خالی از اصطلاحات پیچیده است و مستقیم بر اصل مطلب و محتوا اشاره می کند و توضیحات اضافه ندارند؛ بلکه تمام مطالب قابل استفاده است. 
حجت الاسلام و المسلمین صالح با بیان این که هماهنگی محتوایی در هندسه معارف قرآنی رهبر معظم انقلاب اسلامی نشان دهنده تسلط محتوایی ایشان به منظومه قرآنی است، ادامه داد: رویکرد اجتماعی و سیاسی و تربیتی معظم له قرآن را در امتداد اعصار قرار داده است.
وی در ادامه به فرازهایی از اندیشه قرآنی رهبر معظم انقلاب و رویکرد تفسیری ایشان در مواجهه با آیات اشاره کرد و ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب امتداد اجتماعی قرآن را در رویکرد تفسیری و تبیینی مبتنی بر اندیشه قرآنی حفظ نموده اند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی