پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

رییس مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث جامعه المصطفی:
۱۴۰۲-۱۰-۱۴

مقام معظم رهبری از پیشتازان تفسیر علمی در دهه‌های اخیر هستند 

رییس مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث جامعه المصطفی گفت: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی از پیشتازان تفسیر علمی در دهه‌های اخیر است.

به گزارش آستان‌نیوز، حجت الاسلام والمسلمين رضایی امروز پنجشنبه ۱۴ دی در اختتامیه کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری (اجلاسیه شرق کشور) در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی،  ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنان عزیزمان در مزار شهدای کرمان، بر ضرورت آشنایی نسل جوان با اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکیدکرد.

رئیس مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث جامعه المصطفی با بیان اینکه تمام گرایش‌های تفسیری را می‌توان در اندیشه قرآنی رهبر معظم انقلاب یافت، گفت: حضرت آیت‌الله خامنه ای از پیشتازان تفسیر علمی در دهه‌های اخیر است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نوآوری‌های قرآنی در تفسیر رهبر معظم انقلاب دیده می‌شود، افزود: این نوآوری‌های قرآنی علاوه بر مبانی معهود و قواعد و روش‌های مرسوم تفسیری در مبانی، قواعد نکته سنجی و مبانی جدید را ارائه می‌کند.

رضایی با بیان اینکه تمام گرایش‌های تفسیری را می‌توان در اندیشه قرآنی رهبر معظم انقلاب یافت، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی از پیشتازان تفسیر علمی در دهه‌های اخیر بوده اند.

رئیس مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث جامعه المصطفی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب علاوه بر مبانی عام، مبانی خاصی در تفسیر ارائه می‌کنند، منحصر نشدن تفسیر آیات در تفسیر فردی، قرآن کتاب کاربردی زندگی وحدت آفرین و … از شاخص‌های منحصر به فرد تفسیری رهبر معظم انقلاب است.

وی به تبیین اندیشه مرجعیت علمی قرآن در اندیشه رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: این موضوع در مباحث آینده علمی و قرآنی بسیار تأثیرگذار است. مسأله قرآن، مرجعیت آن و رجوع به این کتاب الهی و استفهام از آیات آن در مسائل گوناگون فکری، عملی، اجتماعی، سیاسی و حکومتی و … بسیار مهم است.

رضایی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن تأکید بر اینکه هدایت قرآن کریم عام بوده و شامل همه علوم می‌شود و در مبانی و اهداف علوم انسانی اثر دارد؛ بازسازی علوم انسانی بر اساس قرآن را راهبردی مهم در بهره گیری از نظریه‌های نوآمد قرآنی می‌دانند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی