پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۰-۱۶

اهتمام به‌نشر به موضوع عفاف و حجاب / انتشار ۵۰ اثر با محوریت خانواده سالم، حجاب و زن

به نشر، انتشارات آستان قدس رضوی در بیش از ۵ سال اخیر با رویکردی متفاوت به موضوع زن، خانواده و عفاف و حجاب پرداخته است که نتیجه آن انتشار بیش از ۵۰ جلد و عنوان اثر در این موضوعات را شامل می شود.

به گزارش آستان نیوز، آثار به نشر در موضوع زن، خانواده و عفاف و حجاب از رمان و داستان تا طرح قالب‌های اندیشه ای و آموزشی البته با زبان و ادبیاتی جذاب و مخاطب پسند بوده است که طبق گفته حسین سعیدی مدیرعامل این انتشارات، اغلب آن‌ها به دلیل استقبال مخاطبان، در نوبت‌های متعدد چاپ و منتشر شده است.
 

تغییر رویکرد و توجه به موضوعات زن و عفاف و حجاب 

مدیرعامل به نشر درباره اهتمام این انتشارات به موضوعاتی از قبیل عفاف و حجاب می‌گوید: در دوره مدیریتی جدید، با تغییر رویکردی که ایجاد شد، تلاش کردیم سمت و سوی آثار را به حوزه های دینی و سبک زندگی اسلامی سوق دهیم که در این رابطه و یکی از موضوعات به طور مشخص حدود 50 اثر در حوزه عفاف و حجاب، زن و خانواده چاپ و منتشر شد.
 حسین سعیدی در خصوص میزان استقبال از این کتاب ها و آثار می‌گوید: در تمامی این آثار تلاش شده است، زیست و زندگی زنان قهرمان به عنوان شخصیت های قهرمان و الگو به گونه‌ای جذاب و مخاطب پسند ارائه شود که انتشار نوبت‌های متعدد اغلب این آثار نشان از استقبال و توجه مخاطبان دارد.
وی در این رابطه به آثاری از جمله «اوسنه گوهرشاد»، «آژان برازنده» و «مردمان قصه کنند» و «شبحی در پشت بام» اشاره می کند که وقایع و حکایت هایی متنوع و متعدد از ماجرای کشف حجاب در دوره رضاخان و زنان الگو در آن دوره را روایت و معرفی می کنند.
 

۳ اثر پر استقبال با رویکرد معرفی الگو

سعیدی همچنین به دیگر آثار چاپ شده توسط به نشر در موضوع عفاف و حجاب و معرفی الگوهای نمونه اشاره و عنوان می کند: «خانوم ماه» و «تا ابد با تو می مانم» و «آخرین فرصت» دو نمونه پر استقبال از آثاری است که با ادبیات شفاهی به زندگی همسران شهدا و مادران موفق به عنوان الگوهایی عینی برای مخاطب جوان و بزرگسال می پردازند که به طور مشخص در این آثار مسائل مرتبط با زنان نیز مورد توجه قرار گرفته است.
کتاب «لیلی منم» نیز به تازگی به این دسته از کتابها افزوده شده است.
 

حنانه برای دختران نوجوان

مجموعه 12 جلدی حنانه نیز از دیگر آثار درخصوص عفاف و حجاب و مسائل دختران و خانواده است که مدیرعامل به نشر به آن اشاره می کند و درباره اش توضیح می دهد: «مسائل دختران کودک و نوجوان مثل آداب و فرائض و این قبیل موضوعات را در مجموعه ای 12 جلدی با عنوان حنانه منتشر کردیم که مخاطب آن با زبان و ادبیاتی شیرین، گویا و تاثیرگذار با چالش های متناسب با سن و سال خود و پاسخ های آن مواجه می شود.»

مدیرعامل به نشر در بخشی دیگر از توضیحاتش، اثر «دریا و آتش» را نیز همچنین در شمار آثاری معرفی می کند که در قالب نامه نگاری میان یک دختر دانش آموز و مربی خود، مجموعه ای از پاسخ ها درباره عفاف و حجاب و مسائل زندگی و خانواده در آن مطرح شده است.
وی درباره رویکرد به نشر در توجه به مسائل و نیازهای نسل نوجوان و بزرگسال خاطر نشان می کند: در کنار این آثار حدود 20 اثر دیگر نیز در دوره جدید، موضوعات مختلف سبک زندگی سالم و اسلامی، خانواده، خانه آرام، آموزش های پیش از ازدواج و... را در محتوای خود دردستور کار قرارداده اند که انتشار متعدد نوبت های چاپ آن ها نشان می دهد، اگر مخاطبان با اثر خوب مواجه شوند، از آن استقبال می کنند.
سعیدی با تاکید بر کارویژه به‌نشر در حوزه ادبیات دینی افزود: استفاده از زبان رمان و داستان برای بیان مسائل عمیق دینی و نیز معرفی الگو به بانوان و زنان در آثار انتشارات به‌نشر مورد توجه است و تلاش می‌شود در قالب لطیف داستان موضوعات مرتبط با زنان، زندگی شخصیت‌ها و الگوسازی برای ایشان صورت پذیرد. 
وی با معرفی آثار «لیلی منم»، «مادرانه» و «به امید دیدار» به عنوان سه اثر اخیر به‌نشر برای زنان و مادران گفت: به زودی طرح عرضه خاص و متفاوت این کتابها به مادران و بانوان به عنوان عیدانه انتشارات به‌نشر معرفی می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی