پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

رحیم پور ازغدی در مراسم ام المقاومة در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع): 
۱۴۰۲-۱۰-۱۵

افراد بدون تحمل مشکلات، لایق پاداش الهی نمی شوند

استاد حسن رحیم پور ازغدی با اشاره به کلامی از حضرت فاطمه زهرا (س) که که رشد بدون مقاومت ممکن نیست، گفت:  افراد بدون تحمل مشکلات، لایق پاداش الهی نمی شوند.

به گزارش آستان نیوز، استاد حسن رحیم‌پور ازغندی؛ عضو شورای عالی انقلاب اسلامی پنجشنبه 15 دی در ویژه برنامه ام المقاومه به مناسبت گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر همزمان با سالروز چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در دانشگاه امام رضا (ع)  با بیان اینکه خداوند صبر را پلکانی قرارداد برای اینکه لیاقت ارج را پیدا کنیم یعنی بدون تحمل مشکلات فرد لایق پاداش الهی نخواهد شد، گفت: باید از این دالان انواع تهدید‌ها و رنج‌های دنیوی سالم عبور کنیم تا به بهشت برین برسیم.  
وی افزود: این پاسخ آن هایی است که می گویند ما دینی را لازم داریم که در آن هیچ نوع جهاد و سختی نباشد، دینی بدون هیچگونه تلاش یک دین معمولی، دین و سبک زندگی که فقط به خوشی بپردازد این دیگر دین نیست بلکه زندگی شبیه به حیوانات است. قاسم سلیمانی و مهندس ابومهدی همه عمرشان را صرف جهاد کردند و از همان نوجوانی همواره در مجاهدت بودند.

این عضو شورای عالی انقلاب اسلامی تصریح کرد: فاطمه زهرا (س) فرمود رشد بدون مقاومت امکان ندارد، بدون صبر و قوی بودن در برابر سختی ها و مشکلات امکان ندارد به بهشت برویم، با مقاومت هم حیات معنوی رشد می‌کند و هم زندگی دنیوی راحت‌تر می‌شود، زندگی دنیا سختی های فیزیکی دارد اما به لحاظ روحی زندگی خیلی راحت‌تر است.
وی ادامه داد: افرادی که در برابر مشکلات قوی‌تر هستند راحت‌تر با مشکلات کنار می‌آیند، اگر توان مقاومت نداشته باشیم با کوچیکترین مشکلی که برای ما پیش می‌آید نمی‌توانیم مقابله کنیم، آرامشمان را از دست می‌دهیم و نمی‌توانیم بخوابیم. در جنگ با وجود شرایط سختی که وجود داشت اما شادترین و با انگیزه ترین افراد حضور داشتند با اینکه مرگ را به چشم می‌دیدند اما باز هم شاد بودند و در نهایت آرامش آماده مرگ و شهادت بودند.

رحیم‌پور ازغندی با اشاره به اینکه اگر کسی بگوید این دنیا چیزی به نام راحتی مطلق است اشتباه می کند و زندگی بدون مشکل معنایی ندارد، گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) می گویند شما دارید از این دنیا عبور می کنید این دنیا بدون مشکل نمی شود خودتان را برای دنیای دیگر و ملاقات با خدا آماده کنید. دنیا یعنی فرسایش و کمبود، دنیا ذاتا ناقص است، اینکه قرآن می گوید ما برای خدا هستیم یعنی برای دنیا نیستید خودتان را غرق این دنیا نکنید، فکر نکنید همه خواسته های شما باید عملی شوند. 
عضو شورای انقلاب فرهنگی افزود: رنج و درد بخشی از زندگی است و زندگی بدون رنج معنایی ندارد ، شادی در کنار رنج و درد معنا پیدا می کند اگر شما رنجی نداشته باشید و رنج شما رفع نشود شادی معنای خودش را از دست می‌دهد.

وی ادامه داد: قرآن می گوید چون شما بی نهایت طلب هستید با بی نهایت نیز سیر می شوید و تنها چیزی که بی نهایت است خداست. افراد دو دسته هستند عده ای که به بهشت می روند و عده ای که به جهنم می روند در هر دو وجه باید  بردبار بود، چراکه این تلخی ها تمام می شود اما آثارشان باقی می ماند. اگر در مشکلات قوی باشید پس از مدتی خواهید دید در موقعیت‌های دیگر نیز قوی‌تر شده‌اید. زندگی برای افرادی که اهل مقاومت هستند آسان و برای افرادی که اهل مقاومت نیستند سخت می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی