پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

حجت الاسلام کاشانی در ویژه برنامه ام المقاومه در دانشگاه امام رضا(ع): 
۱۴۰۲-۱۰-۱۵

سوره کوثر برای حقانیت اسلام کافی است

 سوره کوثر به تنهایی برای اثبات حقانیت اسلام، پیامبر و کتاب اسلام (قرآن) کافی بود. 

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر حیدری کاشانی با اشاره به شان و جایگاه سوره کوثر، تاکید کرد: ما مدعی هستیم این ۴ آیه و این کوتاهترین سوره به تنهایی برای اثبات حقانیت اسلام، پیامبر و قرآن کافی است.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام کاشانی در در ویژه برنامه ام المقاومه به مناسبت گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر همزمان با سالروز چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در دانشگاه امام رضا (ع)  در ادامه عنوان کرد: سوره کوثر زمانی نازل شد که پیامبر اکرم (ص) دو فرزند پسرشان عبدالله و قاسم را در فاصله‌ای اندک از دست دادند و آنگاه بود که ایشان بدون فرزند شدند و قلب ایشان داغدار از دست دادن فرزندانشان بود و دشمنان اسلام نیز به دنبال سوءاستفاده از این شرایط بودند و می‌خواستند به طریقی قلب ایشان را بشکنند و این شد که با تلاش زیاد به دنبال این بودند تا لقب ابتر را به پیامبر بدهند.
وی تصریح کرد: این واژه در زبان عربی معنای بسیار منفی دارد و این قدر بارمنفی دارد که هیچ واژه ای در زیان فارسی نمی‌توان برای آن در نظر گرفت، معنایی نظیر اجاق کور، بی فرجام، کسی که فرزند پسری برایش نمانده است و از این طریق جنگ روانی علیه پیامبر(ص) را آغاز کردند.

این کارشناس مسائل مذهبی، در ادامه افزود: این جا بود که خداوند الرحمن در راستای حمایت از پیامبرش سوره کوثر را نازل کرد، إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ ، ما به تو کوثر عنایت کردیم، کوثر، صیغه مبالغه است به این معنا که از هر نوع خیر و برکت و عزتی کثیر و فراوانش را به تو عنایت کردیم، سرچشمه خیرات و برکات کثیر را کوثر می‌خوانند. فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ پس به شکرانه این نعمت نماز بگذار، شتر قربانی کن، إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ  ؛ همان کسی که تو را ابتر نامید، خود او ابتر، بدون دنباله و مقطوع النسل است. 

وی با بیان این پرسش که سوره کوثر چرا در بردارنده معجزات بسیاری است، گفت: آیه اول معجزه است چرا که زمانی نازل شد که پیامبر فرزندی نداشت و دو فرزندشان را از دست دادند، تنها یکی از معانی کوثر دارای نسل کثیر می‌شود که بهترین معنا نیز هست چرا که مقابل کلمه ابتر است. آیه آخر نیز معجزه است چرا که در آن زمان فرزند پسر را نسل حساب می‌کردند و دختران را زنده به گور می‌کردند و از این حیث نیز اهمیت دارد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی