پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۰-۱۹

اشک و ذوق برای جام قهرمانی بعد از 50 سال

محمد نصیری بعد از پنجاه سال از اهدای جام قهرمانی خود به موزه آستان قدس رضوی با دیدن مجدد این جام در موزه ورزش رضوی اشک ذوق ریخت

به گزارش آستان نیوز، محمد نصیری یکی از ورزشکاران ارادتمند به ساحت مقدس امام رضا علیه السلام و پیشکسوت رشته وزنه برداری می باشد که در سال 1348 جام قهرمانی خود را که در مسابقات جهانی وزنه برداری سال 1970 میلادی بدست آورده بود ، به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد.

 

داستان این دیدار از آنجا شروع می شود که این ورزشکار که دارای مدال ها و افتخارات متعدد می باشد در یک اتفاقی تمامی مدال ها و جام های خود را از دست می دهد و تنها یادگار این ورزشکار در موزه آستان قدس رضوی نگهداری می شد که از نظر ایشان به دست فراموشی سپرده شده بود. با سفر این ورزشکار به مشهد که به قست زیارت امام هشتم علیه السلام انجام شده بود دوباره یاد آن جام قهرمانی اهدا شده به موزه آستان قدس رضوی در ذهن ایشان تداعی و بعد از پیگیری متوجه می شوند که این جام قهرمانی همچنان در موزه ورزش رضوی موسسه تربیت بدنی بنیاد کرامت رضوی در حال نگهداری و نمایش هست و با هماهنگی های انجام شده با این موسسه ایشان جهت بازدید از موزه ورزش رضوی دعوت و بعد از 50 سال مجددا با ذوق و اشک با جام قهرمانی خود روبرو و خاطرات آن زمان زنده می شوند.

 

لازم به توضیح است محمد نصیری متولد 1324 در تهران وزنه بردار سبک وزن و صاحب چندین مدال مختلف رقابت های وزنه برداری آسیایی ، جهانی و المپیک می باشد و از جمله پرافتخار ترین وزنه برداران ایران و آسیا به شمار می آید و توانسته است 18 رکورد جهانی را به نام خود ثبت کند. وی در سال 2000 میلادی از سوی فدراسیون بین المللی وزنه برداری به عنوان یکی از 10 وزنه بردار  برتر جهان معرفی شد. او نخستین وزنه بردار تاریخ است که توانست 3 برابر وزن خود را در وزنه مهار کند و با بدن 50 کیلوگرمی وزنه 151 کیلوگرم را بالای سر ببرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی