پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در همایش «شکوه مادری، نسل رضوی» مطرح شد:
۱۴۰۲-۱۰-۲۰

۷۰ درصد طلاق‌ها ناشی از دعوای زوجین در ساعات اول ورود مرد به خانه است

یک استاد دانشگاه و مشاور خانواده با تاکید بر مدیریت آگاهانه نیازهای زندگی گفت: وقوع ۷۰ درصد طلاق‌ها ناشی از دعوای زوجین در ساعت اول ورود مرد به خانه و بیان نیازها در زمان و مکان غیر مقتضی آن است.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز از اصفهان، دکتر محمد عقیقی در همایش «شکوه مادری، نسل رضوی» که به همت کانون تخصصی بانوان و خانواده دفتر خدمت رضوی آران و بیدگل برگزار شد گفت: عمده اختلافات و اتفاقات زندگی ناشی از وجود تفاوت‌‌های زن و مرد در گفتمان و‌ درک قول و قرارهای آنها ناشی از فعالیت متفاوت دو نیمکره چپ و راست آنها است.
به گفته وی، مردان و زنان باید با شناخت از صفات و روحیات مردانه و زنانه یکدیگر در زندگی  نحوه برخوردهایشان را مدیریت کنند.
رئیس مرکز مشاوره آتاو وجود عشق، معرفت، عفت و محبت در زندگی را عامل عزت نفس زوجین دانست و گفت: انگیزه و توانایی در حوزه‌های مختلف برای ازدواج و زوجین بسیار مهم است که این انگیزه برای ادامه زندگی آنها نیازمند حفظ و تقویت است.
به گفته وی برای ایجاد و حفظ انگیزه و ارتقای توانایی‌ها در زندگی باید نیازهای جسمی و روحی را برای تعالی آرامش و نشاط در زندگی آگاهانه مدیریت کرد.
این مشاور خانواده همچنین با بیان اینکه منظور از نیازهای جنسی فقط ارتباط جنسی نیست اظهار کرد: کلام عاشقانه و عاطفی، نوازش و محبت زوجین با یکدیگر نیز از جمله نیازهای جنسی است که متاسفانه زوج‌های ما در کاربرد آن به‌عنوان ساده‌ترین نیازهای جنسی عاشقانه مهارت ندارند.
دکتر عقیقی با تاکید بر اینکه نیازهای فیزیولوژیک تنها انگیزه برای ازدواج نیست و شدت نیازهای فیزیولوژیک هر چه زندگی زوجین جلوتر می‌رود کاسته می‌شود گفت: از طرفی اگر نیازها پاسخ نیز داده نشود به شکل غیرمعقول و مخرب بروز پیدا می‌کند.
وی با اشاره به اینکه هفت روز زندگی زناشویی در بستر نیازهای هفت‌گانه زوجین آنها را در تعامل و ارتباط طرفینی قرار می‌دهد یادآور شد: این نیازهای هفت‌گانه شامل نیازهای جسمی، امنیت و آینده نگری، اجتماعی، محبت و عزت نفس، معرفت و خودآگاهی، خودشکوفایی و زیبا سازی است.
به گفته وی، مدیریت آگاهانه نیازهای هفت‌گانه زندگی، زوجین را در رسیدن به آرامش و نشاط تعالی می‌دهد.
همایش «شکوه مادری نسل رضوی» به همت کانون تخصصی بانوان و خانواده دفتر خدمت رضوی آران و بیدگل در راستای تجلیل از ۶۰ زوج جوان، جوان‌ترین مادران منتخب و‌ نمونه طرح ملی شکوه مادری ۲۳ تا ۴۰ سال دارای چهار و ۶ فرزند به همراه کارگاه اخلاق در خانواده، مولودی خوانی و مدیحه سرایی در شأن و عظمت حضرت زهرا(س) با حضور امام جمعه، فرماندار و دیگر مدیران شهرستان در سالن همایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل برگزار شد.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی