پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۰-۲۱

جشن باشکوه تکلیف دختران امام رضایی

جشن تکلیف جمعی از دختران کلاس سومی ابتدایی امام رضا(ع) واحد5 شامگاه بیستم دی‌ماه در جمع پدرومادرها و مسئولان بنیاد فرهنگی رضوی و کادر مدارس امام رضا(ع) در سالن اجتماعات مؤسسه تربیت بدنی بنیاد کرامت رضوی برگزار شد. 

به گزارش آستان نیوز، سجاده‌ها پهن شده. گلدوزی شده و معطر. با چادرهای سفید، بلندتر و بزرگتر به نظر می‌رسند. خنده و شادی و همهمه نمازخانه را پر کرده. حس‌وحال‌شان طوری است که انگار جامه احرام پوشیدند و آماده تشرف به خانه خدا می‌شوند. 
با اقامه و «الله اکبر» امام جماعت، ذکر و حمد و تسبیح جای شوخی‌های کودکانه‎شان را می‌گیرد. پیش از این هم خیلی‌های‌شان، پشت سر پدر و مادر نماز خواندند، ولی نماز جماعت امروز معنی دیگری برایشان دارد. حالا مکلف شدند و یک قدم به خدا نزدیک‌تر. 
بعد از نماز مغرب و عشا، جشن آغاز می شود. مراسمی باشکوه که مدیر و مربیان مدرسه روزها برای تدارک آن تلاش کردند. مهمانان زیادی از اولیا، مسئولان و کادر مدارس امام رضا(ع) حضور دارند. اما مهمان ویژه جشن، مریم سلطانی نژاد، دانش آموز شهید واقعه تروریستی گلزار شهدای کرمان بود که دختران دانش آموز امام رضایی با پهن کردن یک سجاده و هدیه صلوات جای این شهید دانش آموز را سبز کردند.  
 

عبودیت‌ و بندگی، مهمترین هدف تعلیم و تربیت
مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی نیز در جریان جشن تکلیف جمعی از دختران دانش آموز مدراس امام رضا(ع) ضمن عرض تبریک آغاز فصل عبودیت‌ و بندگی به آنها، بیان کرد: این جشن، نشان از ارزش نماز و ارتباط با خداوند متعال و نیز اهمیت شما دختران عزیز برای ما مسئولان بنیاد فرهنگی رضوی دارد.
سیدمحمدصادق علی پرست ادامه داد: تکلیف، عبادت و بندگی حق تعالی، مهمترین هدف ما در نظام تعلیم و تربیت اسلامی است و شما اولیای گرامی نقشی بسیار حائز اهمیت در آشکار کردن اهمیت بعد اعتقادی و معنوی در حیات فرزندان‌تان برعهده دارید. فرزندان‌تان را برای بندگی خدا عالمانه و آگاهانه مهیا کنید.
او همچنین خطاب به دختران 9 ساله دانش آموز گفت: شما به افتخار بندگی خدا و ورود به تکالیف الهی نائل شدید. از اجرای زیبای شما دختران گلم تشکر می‌کنم. برای خودم، شما و همه مهمانان عزیز آرزوی عاقبت به‌خیری دارم. 
قرائت دسته جمعی قرآن کریم و صلوات خاصه حضرت رضا(ع)، اجرای سرودهای گروهی، تقدیر از دانش آموزان مکلف، بخش‌های متنوع این جشن معنوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی