پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

دبیر بخش ملی کنگره جهانی حضرت رضا(ع):
۱۴۰۲-۱۰-۲۳

عدالت اجتماعی، شرط لازم جامعه مطلوب است

 استاد سطوح عالی حوزه علمیه و دانشگاه کاشان، اظهار کرد: عدالت یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در جوامع بشری از گذشته تا به امروز مورد بحث بوده است. ضمن این که عدالت اجتماعی، شرط لازم جامعه مطلوب است و برای تحقق جامعه مطلوب، باید عدالت اجتماعی در همه ابعاد جامعه برقرار شود.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد رضایی، در بیستمین پیش نشست ملی کنگره جهانی حضرت رضا(ع) که در دانشکده فنی و حرفه ای شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد:  عدالت به معنای رعایت حقوق همه افراد جامعه و عدم تبعیض بین آنهاست. عدالت اجتماعی به معنای برقراری عدالت در همه ابعاد جامعه، از جمله ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است.
استاد دانشگاه کاشان افزود: عدالت اجتماعی، شرط لازم جامعه مطلوب است و برای تحقق جامعه مطلوب، باید عدالت اجتماعی در همه ابعاد جامعه برقرار شود.
وی در انتها بیان کرد: برای تحقق عدالت اجتماعی، هم حاکم و هم مردم باید نقش خود را به درستی ایفا کنند. حاکم باید عدالت‌محور باشد و عدالت را در همه ابعاد جامعه اجرا کند. مردم نیز باید عدالت‌پذیر باشند و از تبعیض و ظلم جلوگیری کنند.

این خبر حاکی است، دبیر بخش ملی کنگره جهانی حضرت رضا(ع) نیز در این نشست گفت: امام رضا علیه السلام به نقش ویژه زنان در جامعه توجه ویژه‌ای دارند و معتقدند زنان نیز مانند مردان، دارای کرامت و حقوق هستند.

وی گفت: عدالت اجتماعی در تعالیم امام رضا(ع) به معنای امکان بهره‌مندی همه افراد از امکانات و فرصت‌های اجتماعی به صورت عادلانه است.
وی افزود: امام رضا علیه السلام برای تحقق عدالت اجتماعی، بر رفع فقر و ناداری، افزایش سهم آموزش، افزایش سهم اجتماعی از طریق ایجاد فرصت‌های شغلی، توجه به نقش ویژه زنان، ایجاد امنیت اجتماعی و رعایت حقوق همه افراد تأکید می‌کنند.
این استاد دانشگاه با اشاره به اهمیت رفع فقر و ناداری در تحقق عدالت اجتماعی، گفت: امام رضا علیه السلام فقر را کلید بدبختی و اوج بیچارگی می‌دانند. ایشان معتقدند برای تحقق عدالت اجتماعی، باید فقر و ناداری در جامعه ریشه‌کن شود.
وی همچنین با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش در تحقق عدالت اجتماعی، گفت: امام رضا علیه السلام بر اهمیت آموزش و پرورش در جامعه تأکید می‌کنند و معتقدند باید برای همه افراد جامعه، امکان دسترسی به آموزش و کسب دانش فراهم شود.
جلائیان اکبرنیا بیان داشت: امام رضا علیه السلام معتقدند برای تحقق عدالت اجتماعی، باید برای همه افراد جامعه، فرصت‌های شغلی ایجاد شود تا بتوانند از طریق کار، درآمد کسب کنند و زندگی خود را تأمین کنند.
وی به اهمیت توجه به نقش ویژه زنان در تحقق عدالت اجتماعی پرداخت و عنوان کرد: امام رضا علیه السلام به نقش ویژه زنان در جامعه توجه ویژه‌ای دارند و معتقدند زنان نیز مانند مردان، دارای کرامت و حقوق هستند. ایشان بر لزوم رعایت حقوق زنان در جامعه تأکید می‌کنند.
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: امام رضا علیه السلام بر ایجاد امنیت اجتماعی در جامعه تأکید می‌کنند و معتقدند باید برای همه افراد جامعه، احساس امنیت شود. ایشان رعایت حقوق همه افراد، از جمله حقوق کارگران و کارمندان را از جمله عوامل ایجاد امنیت اجتماعی می‌دانند.
وی در پایان با اشاره به اهمیت رعایت حقوق همه افراد در تحقق عدالت اجتماعی، گفت: امام رضا علیه السلام بر رعایت حقوق همه افراد، فارغ از نژاد، دین، جنسیت و موقعیت اجتماعی تأکید می‌کنند. ایشان معتقدند باید برای همه افراد، امکان بهره‌مندی از امکانات و فرصت‌های اجتماعی به صورت عادلانه فراهم شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی