پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۰-۲۳

نشست اعضای هیئت اندیشه‌ورز کانون کتاب و کتابخوانی استان قم

نشست اعضای هیئت اندیشه ورز کتاب و کتابخوانی ۱۹ دی‌ در دانشگاه قم با حضور جمعی از اساتید این دانشگاه و مسئولان کانون کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز از قم، حسن مقیاسی دبیر استانی کانون کتاب و کتابخوانی در خصوص برنامه‌های آینده این کانون گفت: هیات اندیشه‌ورز با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین اقشار خدمت‌پذیر تشکل شده و دارای اهداف کلان و برنامه‌های اجرایی  است.
وی با اشاره به ظرفیت فرهنگی استان قم اظهار کرد: از جمله از اهداف تعیین شده این کانون جذب مخاطب، برنامه‌ریزی برای رده‌های مختلف سنی و همچنین برنامه‌ریزی با توجه به زمان اجرا، به صورت مستمر و هفتگی، فصلی، سالیانه است.
مقیاسی در تشریح اهداف کلان بیان کرد: گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی اشاعه‌ فرهنگ اصیل ایرانی_ اسلامی، اشاعه فرهنگ سبک زندگی به ویژه سبک زندگی رضوی،
گسترش ارتقاء سواد اطلاعاتی از جمله اهدافی است که دنبال خواهد شد.
 وی با اشاره به برنامه‌های اجرایی کانون تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های شبکه اجتماعی، پادکست‌ها و کتاب‌های الکترونیکی، تولید محتوا در موضوعات مختلف کتاب و کتابخوانی از جمله قصه‌ی شب، ایجاد کتابخانه تخصصی امام رضا(ع)، شناسایی منابع و تقسیم‌بندی کتاب‌ها با توجه به رده‌های سنی مختلف، انتشار نسخه‌های انگلیسی و عربی در موضوعات مربوط به امام رضا(ع) و فرهنگ رضوی از برنامه هایی است که در پی اجرایی شدن آن هستیم.
دبیر کانون کتاب و کتابخوانی بر لزوم توجه به قشر کودکان تاکید کرد و افزود: معرفی کتاب‌های متناسب با سن کودک و نوجوان برای معرفی امام رضا(ع) و فرهنگ رضوی،  شناسایی اندیشمندان و دانشمندان شیعه‌ی بین المللی(یا برون مرزی)، تاکید بر برنامه‌ریزی مناسب و متناسب با کانون کتاب و کتابخوانی از دیگر اهدافی است که سعی بر عملی شدن آنها داریم.
همچنین وی از زحمات و فعالیت‌های بذرافشان دبیر پیشین کانون کتاب و کتابخوانی تشکر کرد و در ادامه حاضرین، به تشریح طرح‌ها و برنامه‌های مناسب و متناسب با اهداف کانون کتاب و کتابخوانی پرداختند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

شورای شهر با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به توجه ویژه شورای شهر مشهد برای تحقق دستور رئیس جمهور در حل مشکل پارکینگ اطراف حرم مطهر در…

تلویزیون اینترنتی