پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی :
۱۴۰۲-۱۰-۲۳

حضرات اهل بیت(ع) الگوی عدالت ورزی در خانواده هستند

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان این که حضرات اهل بیت(ع) الگوی عدالت ورزی در خانواده هستند، گفت: عملکرد سالم نهاد خانواده تضمین‌کننده سلامت جامعه خواهد بود و اساس زندگی زناشویی و خانوادگی از نظر قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام بر عدالت و رعایت حقوق طرفین است.

عبدالحمید طالبی رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در بیست و یکمین پیش نشست ملی پنجمین گنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام که امروز 23 دی در تالار طبرسی ساختمان این سازمان برگزار شد اظهار کرد: عدالت یکی از ارکان اساسی جامعه اسلامی است که نقشی تعیین‌کننده در تمامی ابعاد زندگی فردی و اجتماعی انسان ایفا می‌کند.
وی افزود: عدالت از اهداف اساسی بعثت پیامبران الهی است و در دین اسلام که خاتم ادیان الهی است، اجرای عدالت در جامعه بشری هدف اصلی است. در آیات و روایات و در سیره عملی پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت ایشان نیز عدالت به صورت اصلی بنیادین مطرح گشته و مورد تأکید بسیاری قرار گرفته است.
طالبی تصریح کرد: اسلام اهمیت خاصی به عدالت داده و آن را شرط اساسی برای تحقق سعادت و کمال انسان و جامعه می‌داند. عدالت الهی زیربنای اجتماعی است و عدالت خداوند به عنوان یکی از اصول بنیادی اسلام است و انکار عدل در واقع مساوی است با انکار اسلام.
وی ادامه داد: عدالت در اسلام به دو قسم فردی و اجتماعی تقسیم می‌شود. عدالت فردی به معنای رعایت حقوق و تکالیف فردی است و عدالت اجتماعی به معنای رعایت حقوق و تکالیف اجتماعی و در چهار بخش تقسیم شده است: عدالت قضایی، عدالت اصلاحی، عدالت سیاسی و عدالت اخلاقی.
طالبی اظهار داشت: عدالت محور خانواده و یکی از موضوعات مهم و مورد توجه حضرات معصومین(ع) است. آنان بر لزوم رعایت عدالت در روابط خانوادگی تأکید فراوان داشته‌اند. عملکرد سالم نهاد خانواده تضمین‌کننده سلامت جامعه خواهد بود و اساس زندگی زناشویی و خانوادگی از نظر قرآن کریم بر عدالت و رعایت حقوق طرفین است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی