پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۰-۲۳

جشن میلاد امام محمد باقر(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد  

جشن میلاد پنجمین امام شیعیان حضرت امام محمد باقر(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.   

به گزارش آستان نیوز، همزمان با سالروز میلاد با سر سعادت شکافنده علم نبوی و وارث دانش علوی؛ حضرت باقرالعلوم(ع) ویژه برنامه‌های جشن و سرور و مولودی‌خوانی با محوریت رواق امام خمینی(ره) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.  
ویژه برنامه جشن میلاد این امام همام ساعتی قبل از اذان، با اجرای برنامه توسط مداح و ستایشگر نوجوان اهل بیت(ع)؛ امیر مهدی گواهی آغاز شد و با مدیحه‌سرایی و نغمه سرایی هادی الهی از از مدیحه‌سرایان و ذاکران اهل بیت(ع) در وصف صفات و خِصال امام محمد باقر(ع) ادامه پیدا کرد. 
در این مراسم همچنین زائران حریم ملکوتی رضوی با استماع سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی دهشت با جنبه‌هایی از سیره این امام بزرگوار و همچنین فضایل ماه مبارک رجب آشنا شدند. 
این کارشناس دینی گفت: در خصوص بزرگی و عظمت امامی که امروز پا به عرصه وجود گذاشته همین بس که پیامبر(ص) به ایشان سلام و دورد فرستاده است و این سلام توسط جابر بن عبدالله انصاری؛ از صحابی و یاران پیامبر(ص) به ایشان ابلاغ شده است. 
وی بیان کرد: لقب «باقر» یعنی شکافنده علوم را پیامبر(ص) به این امام بزرگوار داده است چرا که آن حضرت اقیانوس بیکران علم الهی بودند و با این علم سرشار مردم را به دین خدا و صراط مستقیم هدایت می‌کرد. 
حجت‌الاسلام دهشت افزود: امام باقر چهار سال قبل از وقوع حادثه عاشورا به دنیا آمد و مدت امامت ایشان نیز نوزده سال بود که این امام همام در این مدت اقدامات گسترده‌ای در جهت ایجاد تحول علمی و فرهنگی در جامعه اسلامی انجام داد. 
سخنران حرم رضوی در ادامه با اشاره به فضایل ماه مبارک رجب، اظهار کرد: در این ماه درهای رحمت الهی به روی بندگان باز است و ما باید از فرصت‌های این ماه برای رسیدن به مقام قرب الهی استفاده کنیم. 
وی خاطرنشان کرد: یکی از اعمالی که انجام آن در ماه مبارک رجب توصیه شده، تشرف به زیارت سیدالشهدا(ع) و به ویژه زیارت امام علی بن موسی الرضا(ع) است که ثواب زیارت این امام رئوف در این ماه در برخی از روایات برابر با یک میلیون حج عمره است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی