پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۰-۲۴

صحن و سرای رضوی در سوگ شهادت امام هادی(ع) سیاهپوش شد

به مناسبت فرارسیدن سوم ماه رجب سالروز شهادت امام هادی(ع) صحن و سرای رضوی در سوگ این امام همام سیاهپوش شد. 

به گزارش آستان نیوز، در آستانه شهادت دهمین خورشید آسمان امامت و ولایت امام علی النقی(ع)، پرچم گنبد طلایی بارگاه ملکوتی رضوی در غم و اندوه این ایام تعویض و به نشانه عزا به رنگ سیاه درآمد. گوشه و کنار این آستان قدسی نیز با نصب کتیبه‌ها و پرچم‌های مشکی حال و هوای ماتم گرفت.
در این راستا دو کتیبه بزرگ مناسبتی بر بلندای ایوان صحن‌های آزادی و انقلاب اسلامی نصب شده است که عبارت‌های «سیدی یابن الرضا ای غریب سامرا   از غم جانسوز تو سامرا شد کربلا» و «بابی انت و امی یا ابن الرضا ایها الهادی النقی» بر روی آن‌ها به چشم می‌خورد. 
همچنین به این مناسبت، پرچم‌های مشکی در صحن پیامبر اعظم(ص) و کتیبه‌های دیواری عزا در ورودی‌های صحن‌های مختلف نصب شده و فضای معنوی مملو از حزن و اندوه این حریم ملکوتی را در نظر زائرین و مجاورین عزادار دوچندان کرده است.
شایان ذکر است، بخش‌های خدمت‌رسان حرم مطهر همچون بخش‌های چایخانه، فرش، تنظیف، بهداشت، امداد و صندلی چرخدار و زائربرهای برقی و دفاتر امانات، دفاتر پیداشدگان و خدمات مادر و کودک و پایگاه‌های فوریت پزشکی نیز با اتخاذ پیش‌بینی‌های لازم آماده ارائه خدمات به خیل گسترده محبان خاندان عصمت و طهارت(ع) در این ایام هستند.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی