پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۰-۲۵

کتاب «نیکوکاری؛ از اندیشه‌پردازی تا کارسازی» رونمایی شد

 کتاب «نیکوکاری؛ از اندیشه‌پردازی تا کارسازی» که به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی توسط بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، منتشر شده است، رونمایی شد.

به گزارش آستان‌نیوز،  این رونمایی در همایش «نیکوکاری؛ از اندیشه‌پردازی تا کارسازی»   که صبح امروز 25 دیماه در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی و با حضور آیت الله علی کورانی، پژوهشگر تاریخ اسلام و مدیر پژوهشگاه المصطفی، دکتر احد فرامرز قراملکی، رئیس بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی مهدی‌پور نماینده مقام معظم رهبری در هندوستان انجام شد.
استاد حاج عیسی اشکنانی نویسنده کویتی این اثر تجربیات فراوانی در زمینه امور خیریه در کشورهای گوناگون همچون ایران، عراق، هند، یمن و کشورهای خلیج فارس و برخی از کشورهای آفریقایی داشته و پروژه‌های خیریه بسیاری را به سرانجام رسانده است.
این نیکوکار در این مراسم به معرفی اجمالی این اثر پرداخت و عنوان کرد: اثر حاضر در 4 فصل کلیات، رهنمودهای اساسی در زمینه کار خیر، کار خیر تکامل یافته و برنامه بانک احسان برای بهبود و توسعه زندگی فقیران، سامان یافته است.
وی ادامه داد: تعریف کار خیر، اصطلاح قرآنی، چیستی کار خیر، تعریف کار داوطلبانه، انگیزه‌های کار خیر داوطلبانه، کار داوطلبانه در حال گرفتاری، نقش خانواده در نهادینه‌سازی فرهنگ کار خیر در جان کودکان، تشویق قرآن به کار خیر، بنیان های اساسی موفقیت کار خیر، نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ خیریه، راز موفقیت برنامه ‌های خیریه و... از مباحثی است که در این کتاب به آن اشاره شده است.
عیسی اشکنانی با بیان اینکه تالیف این اثر سه سال به طول انجامیده است و به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی به سه زبان انگلیسی، عربی و فارسی ترجمه شده است، خاطر نشان کرد: این کتاب به دو جنبه نظری و عملی نیکوکاری می‌پردازد و به روایات آیات قرآن کریم در باب نیکوکاری اشاره دارد.
شایان ذکر است، هر کدام از نسخه‌های فارسی، عربی و انگلیسی ای اثر در شمارگان هزار نسخه و قطع رقعی تهیه و تدوین شده و در اختیار علاقمندان قرار گرفته شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی