پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

تولیت آستان قدس رضوی در مراسم بزرگداشت نماینده سابق ولی فقیه در مازندران:
۱۴۰۲-۱۰-۲۵

«آیت الله روحانی» از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات مردم دریغ نمی‌کرد

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه «آیت الله روحانی» از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات مردم دریغ نمی‌کرد، گفت: این عالم پرهیزکار عمر و زندگي خود را صرف خدمت به دین و مردم و ادای تکلیف كرد.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در مراسم بیست و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله هادی روحانی نماینده سابق ولی فقیه در استان مازندران که عصر امروز دوشنبه 25 دی‌ماه در شهرستان ساری برگزار شد، به فضیلت علم اندوزی و کسب معرفت از منظر اسلام اشاره و با بیان اینکه بر اساس آموزه‌های وحیانی رسیدن به قله‎‌های رفیع معرفت و معنویت از اهداف خلقت انسان است، اظهار کرد: علم روشنگر و نوری است که تاریکی جهل را نابود می‌سازد و زمانی «علم» می‌تواند انسان را به قله‎‌های رفیع معرفت و معنویت و سرمنزل مقصود برساند که با «عمل» همراه باشد.
وی با تأکید بر اینکه «علم و عمل» در کنار یکدیگر موجب ارتقا معنوی انسان است؛ اظهار کرد: علم نافع، علم و معرفتی است که موجب حیات قلب و وسعت آن شود و در بزنگاه‌ها و وسوسه‌های شیطانی، انسان را از هلاکت نجات ‌دهد و کسب این علم برای تمام انسان‌ها مقدور و امکان پذیر است.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: دانش خداشناسی و معرفت به وظایف و مسئولیت‌هایی که ذات اقدس الهی بر دوش انسان قرار داده، علم سودمندی بود که فراگیری آن برای همه مقدور و امکان پذیر است.
وی علمی که همراه با عمل باشد را ارزشمند دانست و بیان کرد: در کنار علم آموزی «عمل صالح» دیگر بالی است که موجب ارتقا معنوی انسان می‎شود.
حجت الاسلام والمسلمین مروی در ادامه سخنان خود، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله روحانی، عنوان کرد: خدمت به دین خدا و خود را وقف خدمت به خلق خدا برای رضای خدا کردن، موجب قیمت پیدا کردن مرحوم آیت الله روحانی شد.
وی افزود: این روحانی جلیل القدر از کسانی بود که با علم و عملش قیمت پیدا کرد؛ ایشان وظیفه خود را به خوبی شناخت و در انجام آن کوتاهی نکرد.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به برخی خدمات مرحوم آیت الله روحانی، تصریح کرد: تأسیس مدرسه علمیه‌ای با عظمت و فراهم آوردن بستری برای تربیت شاگردان مکتب امام صادق(ع) که عهده دار هدایت و رهبری دینی مردم هستند، از جمله یادگارها و خدمات با ارزش این عالم دینی است.
وی اظهار کرد: آیت الله روحانی در دوران مبارزاتی پیش از انقلاب، از هیچ فعالیت و تلاشی برای انجام وظیفه دریغ نورزید و تهدیدها و اهانت‌ها نتوانست او را از مسیر ادای تکلیف خارج کند.
حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به تعابیر خاص و ارزشمندی که رهبر معظم انقلاب در خصوص مرحوم آیت الله روحانی بکار برده‌اند؛ ابراز کرد: خدمتگزاری به مردم سیره مستمره تمام ائمه اطهار(ع) بوده است و آیت الله روحانی نیز به تبعیت از حضرات معصومین(ع) خود را خادم و خدمتگزار مردم می‎دانست، لذا یکی از ویژگی‌های این عالم جلیل القدر از لسان رهبر عظیم الشان انقلاب، خدوم بودن ایشان است.
وی با تأکید بر اینکه خدمت به مردم یک فضیلت و کمال است، گفت: آیت الله روحانی برای رفع مشکلات مردم هرآنچه درتوان داشت انجام می‌داد؛ عمر با برکت این عالم روحانی یکسره به خدمت به مردم و تلاش برای انجام وظیفه سپری شد.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: برگزاری مراسم سالگرد انسان‌های متقی و برجسته برای بیان خصوصیات و فضیلت‌های ایشان است و نشر این معارف و روحیات پاکیزه ضرورت دارد، برگزار این مراسم امری کلیشه‌ای و تنها برای یادآوری نیست؛ زندگی سرشار از پاکیزگی این عزیزان و بیان آنها برای مردم مصداق نشر معارف و حقایق دینی است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

شورای شهر با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به توجه ویژه شورای شهر مشهد برای تحقق دستور رئیس جمهور در حل مشکل پارکینگ اطراف حرم مطهر در…

تلویزیون اینترنتی