پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

توسط شرکت فاوا رضوی ارائه شد،
۱۴۰۲-۱۰-۲۶

"دریچه"؛ بستر خرید و فروش آنلاین مبتنی بر واقعیت افزوده

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فاوا رضوی از تولید یک پلتفرم نوآورانه و قدرتمند در زمینه واقعیت افزوده خبر داد و گفت: پلتفرم واقعیت افزوده‌ی «دریچه» به کسب و کارها کمک می‌کند تا بتوانند در بازار آنلاین، محصولات خود را راحت‌تر به فروش برسانند.

مهرداد حریریان در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: این پروژه در تابستان 1402 توسط شرکت فاوا رضوی کلید خورد و MVP محصول (تولید محصولی که حداقل ویژگی‌های لازم را برای ارائه به مشتریان و سرمایه گذاران دارد) در مدت 3 ماه تولید شد و در حال حاضر آماده عرضه به بازار است.
او کمک به کسب‌وکارها برای افزایش فروش در تجارت الکترونیک، کاهش هزینه‌های استفاده از این تکنولوژی و تجربه خرید بهتر برای خریداران را از جمله اهداف طراحی و تولید این پلتفرم عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فاوا رضوی ادامه داد: همچنین این امکان برای خریداران آنلاین فراهم می‌شود که با استفاده از این تکنولوژی ابتدا محصول مورد نظر را در محیط واقعی خود جانمایی کنند و از اندازه، رنگ و طرح آن مطمئن شوند و سپس خرید آنلاین خود را انجام دهند.
او افزود: به عبارتی هنگامی که مشتریان برای خرید یک محصول مردد هستند، این پلتفرم با ایجاد تجربه خرید بهتر با استفاده از طرح سه بعدی محصول و واقعیت افزوده، این مشکل را حل می‌کند.
حریریان با بیان این‌که طرح‌ سه بعدی محصولات و واقعیت افزوده، معیار جدیدی برای خرده‌فروشی آنلاین به حساب می‌آیند، خاطرنشان کرد: پلتفرم تولید شده توسط فاوا رضوی این امکان را به مشتریان می‌دهد که جانمایی محصولات را با کیفیت بالا در خانه امتحان و از خرید خود اطمینان حاصل نمایند.
او گفت: ایده پروژه، اجرا و مدیریت آن با استفاده از توان داخلی شرکت و در قالب سرمایه‌گذاری خطرپذیر انجام شده است.
حریریان درباره بازار واقعیت افزوده در دنیا تصریح کرد: این بازار در سال 2023 به درآمد 11.9 میلیارد دلاری رسید که 30 درصد این بازار سهم واقعیت افزوده در تجارت الکترونیک، 20 درصد در سوشال مدیا و 50 درصد در بازی‌ها است.
او ادامه داد: واقعیت افزوده با ارائه تجربه‌های تعاملی، افزایش دقت و کارآیی در بسیاری از صنایع، مزایای بسیاری را برای کاربران فراهم می‌کند.
حریریان با اشاره به دیگر مزیت‌های این پلتفرم اظهار کرد: پلتفرم واقعیت افزوده‌ی دریچه علاوه‌بر افزایش فروش محصول، باعث می‌شود کسب و کارها بتوانند نرخ تعامل با مشتریان را افزایش دهند و هویت منحصربه‌فردی برای برند خود ایجاد کنند.
او ادامه داد: باتوجه به این‌که محصول مذکور در قالب پلتفرم امکان ارائه سرویس به تمامی کسب‌وکارها را فراهم می‌کند، هزینه‌های نرم افزاری و سخت افزاری را برای کسب‌وکارها کاهش داده و شرکت‌ها با قیمتی معقول و منطقی می‌توانند این سرویس را به سایت‌های خود اضافه کنند و واقعیت افزوده محصولات را به کاربران نمایش دهند. از طرفی کسب‌وکارها دیگر درگیر مباحث فنی و برنامه‌نویسی نخواهند بود.
حریریان درباره حوزه‌های کاربرد پلتفرم واقعیت افزوده‌ی دریچه بیان کرد: در حال حاضر این محصول به کسب‌وکارهای مختلف نظیر مبلمان و مصنوعات چوبی، لوازم منزل (گاز، یخچال، ماشین ظرفشویی و...)، دکوراسیون داخلی، لوازم بهداشتی (وان، شیرآلات و...) امکان سرویس‌دهی دارد و در آینده می‌تواند در صنعت مد و پوشاک، آرایش و زیبایی نیز استفاده شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی