مدیرعامل شرکت دانشبنیان فاوا رضوی از تولید یک پلتفرم نوآورانه و قدرتمند در زمینه واقعیت افزوده خبر داد و گفت: پلتفرم واقعیت افزودهی «دریچه» به کسب و کارها کمک میکند تا بتوانند در بازار آنلاین، محصولات خود را راحتتر به فروش برسانند.
"دریچه"؛ بستر خرید و فروش آنلاین مبتنی بر واقعیت افزوده
مهرداد حریریان در گفتوگو با آستان نیوز اظهار کرد: این پروژه در تابستان 1402 توسط شرکت فاوا رضوی کلید خورد و MVP محصول (تولید محصولی که حداقل ویژگیهای لازم را برای ارائه به مشتریان و سرمایه گذاران دارد) در مدت 3 ماه تولید شد و در حال حاضر آماده عرضه به بازار است.
او کمک به کسبوکارها برای افزایش فروش در تجارت الکترونیک، کاهش هزینههای استفاده از این تکنولوژی و تجربه خرید بهتر برای خریداران را از جمله اهداف طراحی و تولید این پلتفرم عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت دانشبنیان فاوا رضوی ادامه داد: همچنین این امکان برای خریداران آنلاین فراهم میشود که با استفاده از این تکنولوژی ابتدا محصول مورد نظر را در محیط واقعی خود جانمایی کنند و از اندازه، رنگ و طرح آن مطمئن شوند و سپس خرید آنلاین خود را انجام دهند.
او افزود: به عبارتی هنگامی که مشتریان برای خرید یک محصول مردد هستند، این پلتفرم با ایجاد تجربه خرید بهتر با استفاده از طرح سه بعدی محصول و واقعیت افزوده، این مشکل را حل میکند.
حریریان با بیان اینکه طرح سه بعدی محصولات و واقعیت افزوده، معیار جدیدی برای خردهفروشی آنلاین به حساب میآیند، خاطرنشان کرد: پلتفرم تولید شده توسط فاوا رضوی این امکان را به مشتریان میدهد که جانمایی محصولات را با کیفیت بالا در خانه امتحان و از خرید خود اطمینان حاصل نمایند.
او گفت: ایده پروژه، اجرا و مدیریت آن با استفاده از توان داخلی شرکت و در قالب سرمایهگذاری خطرپذیر انجام شده است.
حریریان درباره بازار واقعیت افزوده در دنیا تصریح کرد: این بازار در سال 2023 به درآمد 11.9 میلیارد دلاری رسید که 30 درصد این بازار سهم واقعیت افزوده در تجارت الکترونیک، 20 درصد در سوشال مدیا و 50 درصد در بازیها است.
او ادامه داد: واقعیت افزوده با ارائه تجربههای تعاملی، افزایش دقت و کارآیی در بسیاری از صنایع، مزایای بسیاری را برای کاربران فراهم میکند.
حریریان با اشاره به دیگر مزیتهای این پلتفرم اظهار کرد: پلتفرم واقعیت افزودهی دریچه علاوهبر افزایش فروش محصول، باعث میشود کسب و کارها بتوانند نرخ تعامل با مشتریان را افزایش دهند و هویت منحصربهفردی برای برند خود ایجاد کنند.
او ادامه داد: باتوجه به اینکه محصول مذکور در قالب پلتفرم امکان ارائه سرویس به تمامی کسبوکارها را فراهم میکند، هزینههای نرم افزاری و سخت افزاری را برای کسبوکارها کاهش داده و شرکتها با قیمتی معقول و منطقی میتوانند این سرویس را به سایتهای خود اضافه کنند و واقعیت افزوده محصولات را به کاربران نمایش دهند. از طرفی کسبوکارها دیگر درگیر مباحث فنی و برنامهنویسی نخواهند بود.
حریریان درباره حوزههای کاربرد پلتفرم واقعیت افزودهی دریچه بیان کرد: در حال حاضر این محصول به کسبوکارهای مختلف نظیر مبلمان و مصنوعات چوبی، لوازم منزل (گاز، یخچال، ماشین ظرفشویی و...)، دکوراسیون داخلی، لوازم بهداشتی (وان، شیرآلات و...) امکان سرویسدهی دارد و در آینده میتواند در صنعت مد و پوشاک، آرایش و زیبایی نیز استفاده شود.