پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در حاشیه دومین همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت وگوی ادیان انجام شد،
۱۴۰۲-۱۰-۲۷

برپایی نمایشگاه مقالات برگزیده همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت وگوی ادیان 

15 مقاله برگزیده دومین همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت وگوی ادیان در قالب پوستر در حاشیه برگزاری این همایش به مخاطبان معرفی و در معرض دید عموم قرار گرفت.

به گزارش آستان‌نیوز، دومین همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت وگوی ادیان صبح امروز با حضور تولیت آستان قدس رضوی و رهبرانی از ادیان و مذاهب مختلف برگزار شد و سخنرانان در میزگردهای علمی و نشست‌های تخصصی به ارائه مقالات خود پرداختند.
170 مقاله علمی داخلی و خارجی به این همایش ارسال شده است که از میان این تعداد مقاله 15 مقاله برگزیده و در حاشیه این همایش در قالب پوستر برای مخاطبان معرفی و عرضه شده است.
«زوجیت در هستی‌شناسی ابن عربی و لائوتسه و اثر بخشی آن در ساختار خانواده»، «بازخوانی تحلیلی مولفه‌های مناظره تقریب محور با سران اهل سنت از دیدگاه امام رضا(ع)»، «همگرایی ادیان در برابر تهدید خانواده با نگاه ویژه به تشریفات طلاق»، «آراستگی جامع در اندیشه‌های امام رضا(ع)؛ عامل تامین سلامت معنوی خانواده»، «بررسی رویکرد تدبیرگرایانه در مقایسه دین و جنسیت در مسیحیت انجیلی» و... برخی از عناوین این مقالات است.
همچنین «خاستگاه استناد به تعبیر فارقلیط در انجیل به عنوان تعبیری در اشاره به پیامبر اکرم(ص) در مناظره امام رضا(ع) با روحانیون دیگر ادیان»، «مبانی معرفتی گفتگوی ادیان»، «روش‌شناسی گفت وگوی ادیان از نگاه قرآن با تاکید بر رویکردهای اجتماعی»، «طالب حقیقت بودن متدین به جای مالکیت آن»، «راز و رمز سازگاری ادیان»، «مفاهیم دینی و انسجام زیست خانوادگی»، «مبانی گفتگوی ادیان از منظر قرآن»، «ترسیم انگاره‌های مشترک تحکیم خانواده در ساختار ادیان ابراهیمی» و... از دیگر عناوین مقالات برگزیده این همایش است.
این مقالات به قلم فاطمه میر رحیمی، مجتبی مرادی مکی و محسن شرفایی، مریم السادات محقق داماد، مرسم صف آرا، سید محمد حسن صالح، فیروزه صادق زاده دربان، محمد هادی شهاب، علی سلحشور، علی زنگویی، فهیمه زارع چاهوکی، علیرضا دهقان و.... نگاشته شده است.
همچنین در این نمایشگاه آثاربرگزیده جشنواره عکس مزارات توسط موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی معرفی وعرضه شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی