پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۰-۲۷

گرامیداشت هفتمین سالگرد عروج آتش‌نشان اراکی حادثه پلاسکو در حسینیه امام رضا(ع)

در صبحگاه چهارشنبه امام رضایی، خادمیاران و یاوران رضوی در آستانه هفتمین سالگرد شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو یاد و خاطره شهید رضا نظری از آتش‌نشانان شهر اراک را گرامی داشتند.

به گزارش آستان نیوز از مرکزی، این مراسم در صبحگاه چهارشنبه امام رضایی و به همت کانون ایثار و شهادت و هیئت خدام الرضا(ع) در آستانه سالروز حادثه پلاسکو به میزبانی خانواده معظم شهید والامقام رضا نظری و با حضور پرشور خادمیاران و یاواران رضوی و جمعی از آتش نشانان غیور شهرستان اراک در حسینیه امام رضا(ع) واقع در دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی برگزار شد.
ابتدا خادمیاران رضوی به رسم هر هفته، کرسی تلاوت رضوی برپا کردند و سپس به نیابت از شهیدرضا نظری و شهدای آتش نشان به قرائت صلوات خاصه و زیارت عاشورا پرداختند.
در ادامه دکتر خاتمی‌نژاد از ارتباط رخدادهای یمن و مسائل روز در ظهور امام زمان ارواحنا فداه گفت و با اشاره به توصیه رهبری بر استفاده از برکات و فضایل ماه‌های رجب، شعبان و رمضان، از آثار اخلاص در عمل و بندگی خالصانه خداوند متعال در انسان به ایراد سخنرانی پرداخت.

ارادت قلبی ویژه‌ای به امام رضا(ع) داشت
در حاشیه مراسم مادر شهید نظری در گفتگو با خبرنگار کانون رسانه از خاطرات فرزند شهیدش اینطور گفت: پسرم در روز میلاد آقا امام رضا(ع) به دنیا آمد و ما او را نذر حضرت کردیم و نامش را رضا گذاشتیم. 
وی افزود: از ابتدا عاشق اهل بیت(ع) بود و به زیارت قبور مطهر تمام ائمه مشرف شده بود اما ارادت قلبی ویژه‌ای به امام رضا(ع) داشت و همیشه به او می‌گفتم در کارهایت به حضرت توکل کن و برای قبولی در آزمون آتش‌نشانی هم به ایشان توسل کرد و حاجت گرفت.
او ادامه داد: قبل از حضور در محل کارش هم در فرصت ۲۴ ساعته‌ای که داشت از تهران به مشهد رفت و نذرش را ادا کرد.
رضا همیشه میگفت بخاطر امام مهربانیها عدد ۸ برایم خوش یمن است و از قضا هشتمین شهیدی بود که پیکرش از زیر آوار پلاسکو خارج شد. 
 
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی