پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

کانون کتاب وکتابخوانی استان قم برگزار کرد:
۱۴۰۲-۱۱-۰۱

کارگاه توانمندسازی مربیان کودک و قصه‌گویی در حرم حضرت معصومه(س)

کانون کتاب و کتابخوانی خدمت رضوی استان قم با هماهنگی شعبه کانون قرآنی مهدالرضا، کارگاه دو روزه توانمندسازی تربیت کودک و قصه‌گویی را در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار کرد.

به گزارش آستان نیوز از قم، فاطمه هندیانی مسئول کانون کتاب و کتابخوانی و مهد الرضا(ع) با بیان اینکه در سیره ائمه اطهار(ع) تربیت اسلامی کودکان بسیار حائز اهمیت است، گفت: هدف از تشکیل کارگاه آموزشی توانمندسازی، آشنایی با روحیات کودک و آموزش مهارت‌های ارتباطی برای مربیان و مادران است.
وی افزود: برای اینکه یک مربی بتواند در کلاس چگونه با کودک ارتباط بگیرد و آموزش مفاهیم دینی را در قالب‌های مختلف مثل خلاقیت در کاغذ و قیچی، شعر، قصه گویی، بازی و سرگرمی و مسابقات به کودک آموزش دهد را فرا می‌گیرد.
هندیانی ادامه داد: کار اصلی مربی مهدالرضا آموزش قرآن به روش قصه و بازی و سرگرمی است که در کنار آن می‌تواند از خلاقیت‌های کار با کاغذ و قیچی و ابزارهای کاربردی دیگر استفاده کند.
وی با اشاره به فراگیری اصول قصه‌خوانی و شعر برای خادمیاران کانون کتاب تاکید کرد: آموزش پذیران این کانون پس از دوره می‌توانند به راحتی با مدارس، مهدها و با کودکان ارتباط گرفته و در قالب قصه‌خوانی، شعر و بازی، آنان را از کودکی با کتاب و مفاهیم دینی و خواندن کتاب آشنا سازند.
وی گفت: برای ۲۰ نفر از هنرجویان و مربیانی که از استان قم و اصفهان حضور داشتند گواهینامه معتبر صادر خواهد شد و در حاشیه این دوره علاوه بر تخفیف ویژه به شرکت‌کنندگان  تعدادی از مربیان نیز جذب یاور رضوی شدند.
گفتنی است این دوره با دو محور آشنایی با خلاقیت با کاغذ و قیچی و اصول شعر و شعرخوانی، شناخت روحیات کودک، مهارت‌های ارتباطی، اصول قصه‌گویی و بازی و مسابقه در ۲۹ دی ماه به کار خود پایان داد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی