پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۱-۰۱

مشارکت ۲۰ هزار کودک و نوجوان کرمانی در پویش مسابقه کتاب خوانی مکتب سلیمانی

دبیرکانون کتاب و کتابخوانی استان کرمان از مشارکت ۲۰ هزار نفری کودکان و نوجوانان استان کرمان در پویش مسابقه کتابخوانی مکتب سلیمانی در هفته مقاومت خبر داد.

 به گزارش آستان نیوز از کرمان، مریم حجت دبیرکانون کتاب و کتابخوانی استان کرمان با تشریح فعالیت‌های کانون کتاب وکتابخوانی استان کرمان در هفته مقاومت گفت: به مناسبت هفته مقاومت بیش از ۵۲۵ برنامه کتاب محور شامل معرفی کتاب، معرفی سرزمین، معرفی شخصیت، معرفی رخداد، مشاوره کتاب، قصه‌گویی، دلنوشته، نقاشی روی پانل شیشه‌ای در موکب فرهنگی امام رضا(ع) برای تعداد بیش از۴ هزار ۲۰۰ نفر از کودکان و نوجوانان دختر و پسر زائر اجرا کرده است.
وی در خصوص دیگر فعالیت‌های این کانون ابراز کرد: اهدای بیش از هزار و پانصد جلد کتاب به بازدیدکنندگان موکب از دیگر برنامه‌های فرهنگی در این موکب بوده است. 
حجت همچنین به برنامه‌های کانون‌های کتاب وکتابخوانی در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: به همت خادمیاران رضوی کانون کتاب و کتابخوانی و با مشارکت خیرین و ناذرین فرهنگی بیش از 15 میلیون ریال لوازم التحریر و اقلام مربوط به تحصیل بین کودکان و نوجوانان کم برخوردار  توزیع شد.
دبیرکانون‌ تخصصی کتاب و کتابخوانی ادامه داد: همچنین پویش‌ مسابقه مکتب سلیمانی شامل توزیع هزار جلد کتاب مکتب سلیمانی و انتشار فراخوان مسابقه بین دانش‌آموزان متوسطه در سطح استان به صورت وقف در گردش نیز توسط این کانون انجام شد که مورد استقبال بی‌نظیر علاقه‌مندان قرار گرفت‌.
حجت اضافه کرد: برپایی ۱۵ نمایشگاه کتاب در سطح استان، معرفی ۴۵ عنوان کتاب با موضوع سردار سلیمانی به صورت حضوری برای ۲۰ هزار نفر، معرفی ۲۵ عنوان کتاب با موضوع شهید و حاج قاسم در فضای مجازی برای ۱۰هزار نفر، ارائه ۴۵ مشاوره کتاب، اجرای ۱۷۹ جلسه قصه‌گویی و قصه‌خوانی برای ۴ هزار ۷۵۰ کودک و نوجوان از جمله این اقدامات است.
وی ادامه داد: همچنین برپایی۷ ایستگاه نقاشی، برپایی ۷ ایستگاه ادبی و دلنوشته، سامان‌دهی و تجهیز ۵ کتابخانه در شهرستان‌ها، برپایی۹ میز کتاب و اجرای برنامه‌های کتاب محور در مراسم نمازجمعه، اجرای ویژه برنامه‌های مقاومت در مدارس و کتابخانه‌ها، اهدای جوایز به برگزیدگان مسابقات کتابخوانی، برپایی۱۰ نشست کتابخوانی با محوریت معرفی و نقد و بررسی کتاب‌های حوزه مقاومت و حاج قاسم و همچنین اهدای ۱۰۰ جلد کتاب در طول مسیر پیاده‌روی مسیر گلزار شهدای کرمان به زائران و کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه‌های این کانون در دهه مقاومت به شمار می‌رود.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی